تحلیل شغل

تحلیل شغل

تحلیل شغل– فرایند جمع آوری اطلاعات درباره شغل، وظایف و طبیعت آن به منظور تعریف توانمندی ها، مهارت ها، دانش و رفتار شایسته برای انجام آن در مسیر اهداف و استراتژی سازمان می باشد.

قطعا با این موقعیت روبرو شده اید که یک مهندس مکانیک در سازمان شما; در پست مشابه در سازمان دیگر وظایف متفاوتی را برعهده دارد.

در زمان استخدام کارمند، همه به دنبال یک مهندس حرفه ای می گردیم.; بالاخره یک فرد که به نظر شما با شرایط شما مطابقت دارد انتخاب می کنید.

تحلیل شغلاما پس از کوتاه زمانی، می بینید که این فرد با سازمان شما همسو نیست.; یا در تجارب قبلی وی برخی وظایف را انجام نداده است.

یا مهارت کار با نرم افزار خاصی را خارج از مطالعات دانشگاهی باید می آموخت که فاقد آنست; و شاید هم رفتار وی در ایجاد ارتباط با سایرین به مشکل برخورده است.

در تحلیل شغل با شناخت جایگاه آن شغل در سازمان و وظایفی که آن را می سازند،; خواهیم توانست در راستای اهداف سازمان آن شغل و فرد متناسب با آن را تعریف کنیم.

دراین شرایط به دنبال ویژگی ها و شایستگی های فردی می رویم که بتواند این شغل را با بالاترین ارزش عملکردی انجام دهد.

 

مریم حنطوش زاده

 

[addthis_horizontal_follow_buttons]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مرتبط

آموزش مهارت‌های فردی

مصاحبه‌های رادیویی

پادکست استخدام و مصاحبه

تکنیک های رفتاری

تکنیک های رفتاری چقدر می تواند به موفقیت ما کمک کند؟

انتقادات مشتری

انتقادات مشتری و نحوه برخورد با آن

کارمند خوب

کارمند خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تفویض اختیار

تفویض اختیار – پادکست

هوش هیجانی و

پادکست هوش هیجانی و مدل های رفتاری

مقالات بوم‌ورک

فهرست