سوالات مصاحبه استخدامی مدیر بازاریابی- قسمت پنجم و آخر

سوالات مصاحبه استخدامی مدیر بازاریابی- قسمت پنجم و آخر

سوالات مصاحبه استخدامی را در قسمت چهارم اعلام کردیم. حتی علت پرسیدن آن سوالات نیز توضیح داده شد. اما در حین مصاحبه استخدامی  باید آنقدر حرفه ای باشید تا برخی موارد پیش بینی نشده را نیز مدیریت کنید. مثل رانندگی که گاهی با یک مسیر ناشناخته، یک قانون جدید و یا راننده ناشی روبرو می شوید. قطعا در چنین شرایطی مجبورید سبک رانندگی خود را تغییر دهید. دراین مصاحبه استخدامی من به بررسی موارد دیگر نیز پرداختم:

  • سایر موارد در سوالات مصاحبه استخدامی

برخی از موارد دیگری که دراین مصاحبه مورد سنجش قرار گرفت، عبارتند از:

  • مدل رفتاری کاندیدا از نظر DISC:

کاندیدا دارای مدل رفتاری DC بود. شواهد بسیاری اعم از مثال ها، حرکات بدن، نوع نگاه کردن، طرز نشستن و…این امر را تایید می کرد. مثلا علاقه شدید او به کنترل امور که D (کنترل گر) بالای او را نشان می داد. تاکید او بر جلب اعتماد دیگران به دلیل دقت بالا و توجه او به جزئیات بیانگر C (رفتار محتاط) بالای وی بود. البته از طریق سوالات مختلف این ادعا مورد تایید قرار گرفت.

  • نقطه ضعف های احتمالی

به نظر می رسید که این مدل رفتاری به شدت کارمحور بوده و از انعطاف کافی جهت ارتباط با سایرین برخوردار نمی باشد. عباراتی مانند” من در طول سه سال کاری، هرگز با کسی کلمه ای صحبت نمی کردم” این امر را تایید نمود

  • انگیزاننده ها:

یکی از کارهای مصاحبه کننده اینست که انگیزه های کاندیدا را بشناسد.  او باید ببیند آیا سازمان قادر به تامین این انگیزه ها هست؟ آیا مدیر او اهمیتی به چنین انگیزه هایی می دهد؟

مصاحبه با کاندیدا نشان داد که میل زیادی به “قدرت” دارد. این نیاز او در کسب موقعیت های شغلی ارشد تجلی یافته است. برای مثال او از رشد کاری و ترفیع بیش از افزایش حقوق لذت می برد. و مواقعی کار را دوست داشت که حوزه مسئولیت پذیری او گسترش می یافت. بدون اینکه پرداخت بیشتری برای او در نظر گرفته شود.

 

نتیجه:

 

 

  • ما از طریق سوالات مصاحبه استخدامی به سبک مصاحبه های رفتاری  دریافتیم که
    • او فاقد صمیمت و همدلی لازم برای ارتباط با مشتری است.
    • ازآنجایی که این شاخص وزن بسیار بالایی داشت، این فرد نتوانست با سایر توانایی های خود آن را پوشش دهد.
    • حجم بالایی از کار او به ارتباطات متقابل بین مشتریان و همکاران بر می گشت و این ضعف بسیار جدی بود.

مصاحبه کننده: مریم حنطوش زاده

برای حمایت از ما و کمک به دیگران لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست