چگونه سبک های کاری مختلف را مدیریت کنیم

چگونگی مدیریت افراد با سبک های کاری متفاوت

8 آذر 7 دقیقه خواندن

سبک کاری افراد شامل نحوه تعامل افراد با یکدیگر،شیوه تفکر و نحوه انجام دادن کارها می شود. البته هیچ سبک کاری بهتر از سبک دیگر نیست. برای پیشرفت یک تیم به افراد ، ایده ها و تکنیک های کاری مختلف نیاز است.
وقتی مدیران اعضای جدیدی را استخدام می کنند ، باید در این اینکه سبک کاری این افراد با سایر اعضای تیم همخوانی دارد یا خیر، تصمیم گیری کنند.
مدیران می توانند با مشخص کردن سبک های کاری مختلف در تیم و استفاده از نقاط قوت هر فرد، استفاده بهینه از آن فرد و سبک کاری او، در طول پروژه ، کارهای بیشتری را انجام دهند.
با یادگیری و شناخت سبکهای کاری مختلف می توانید با اعضای تیم خود بهتر کار کنید و بهترین خروجی کار را داشته باشید.

در هر شرکت چندین نوع اصلی از سبکهای کاری وجود داردو رهبران باهوش می دانند که بهترین تیم ها از اعضا متفاوتی تشکیل میشود. وقتی افراد سبک ها و متفکران متفاوتی در یک تیم داشته باشید، می توانید به سطح بالاتری از موفقیت دست پیدا کنید. درصوتیکه سبک کاری همه اعضای تیم یکی باشد، به سرعت باعث ایجاد مشکلات در همکاری و مسائل دیگر خواهد شد. زمانیکه در یک تیم ایده پردازی وجود ندارد و همه افراد در یک گروه سازماندهی شده و بر برنامه متمرکز هستند شما تمام ایده های خلاقانه که می توانست توسط افراد خلاق ارائه شوند را از دست خواهید داد. همنطور اگر تمام اعضای تیم افراد خلاق و ایده پردار باشند، می توانند باعث شوند که اجرای یرنامه شما دشوارتر شود.

رهبر

هدف رهبران الهام بخشیدن به افراد دیگر برای دنبال کردن رویاها و چشم اندازهای آینده است. مردم می خواهند به رهبر گوش دهند و از او پیروی کنند. هر تیم برای کار به یک یا چند نفر به عنوان رهبر نیاز دارد.

درحالیکه رهبران باعث الهام بخشیدن و ایجاد هیجان در تیم می شوند، گاهی اوقات ممکن است از هدف اصلی خود فاصله بگیرند. آنها ممکن است متوجه نشوند که برای رسیدن به چشم انداز خود چه چیزی لازم است یا چگونه پیشرفت تیم خود را بررسی کنند

انجام دهنده

تمام دغدغه انجام دهنده ، در مورد انجام کارها است . وقتی کاری برای انجام دادن وجود ندارد، ممکن است بی تفاوت، بی حوصله و بی علاقه باشند. به محض اینکه به آنها هدف بدهید، آنها زنده می شوند و شروع به بررسی لیست کارهایشان می کنند.

در بیشتر موارد ، فرد انجام دهنده بسیار متمرکز و کارمحور است. آنها ممکن است گاهی اوقات فراموش کنند که قبل از انجام کاری در مورد رفتار خود فکر کنند، که می تواند منجر به اشتباهات بزرگ یا مشکلات دیگر شود. یکی دیگر از مسائل رایج زمانی است که انجام دهنده بدون هماهنگی با تیم خود، پروژه را آغاز می کند.

عاشق

حضور عاشقان در تیم همیشه مهم است زیرا آنها می توانند گروهی از افراد را به یک تیم منسجم تبدیل کنند. این افراد حس هماهنگی و اجماع را برای تیم به ارمغان می آورند. آنها به شکل گیری روابط در تیم کمک می کنند.

مردم معمولاً از کار کردن با عاشقان لذت می برند زیرا این نوع افراد بسیار همدل و فهمیده هستند. متأسفانه، آنها به طور خاص جزئی گرا نیستند یا برای انجام کارها انگیزه ندارند. اعضای تیم در با حضور عاشقان احساس خوبی دارند اما فرد عاشق برای انجام کار خود نیاز به فرد دیگری دارد

یادگیرنده

یادگیرنده کسی است که از کسب دانش جدید و بررسی همه جوانب یک مشکل لذت می برد. آنها معمولاً کارکنان منظمی هستند که هنگام تعیین استراتژی ها به تصویر بزرگی از آن نگاه می کنند. درحالیکه اونها برای تحقیق در مورد یک مشکل شگفت انگیز عمل می کنند، اما همیشه آماده عمل به ایده های خود نیستند.

از آنجایی که آنها همیشه درحال اندیشیدن هستند، به افراد دیگری نیاز دارند تا ایده هایشان را به مرحله اجرا درآورند. بدون انجام دهنده ، یادگیرنده معمولاً به پتانسیل واقعی خود دست نخواهد یافت

یکپارچه ساز ادغام کننده اجماع کننده

این یکی از سبک های کاری است که به دنبال اجماع است. این افراد دیپلماتیک هستند و ترجیح می دهند مردم را به هم متصل کنند. آنها مانند چسبی هستند که تیم را کنار هم نگه می دارد.

با داشتن ویژگی های مشابه با یک عاشق همانطور که در بالا ذکر شد، ادغام کنندگان بیشتر بر روی تشویق اعضای تیم به همکاری و کار موثر با یکدیگر متمرکز هستند.

پیشرو

این نوع کارمند همیشه درحال ریسک کردن است. آنها در خط مقدم ایده های جدید هستند و عاشق یافتن فرصت های مختلف در زندگی هستند. وقتی این پیشگامان در یک تیم هستند، می خواهند به تصویر بزرگتری نگاه کنند و جرقه ای را وارد تیم کنند.

از آنجایی که آنها انرژی بالایی دارند و مستعد تصمیم گیری های خودجوش هستند، پیشگامان برای انجام بهترین کار به حمایت سایر اعضای تیم نیاز دارند. آنها می توانند همه را وادار کنند که به سمت یک نوآوری درخشان پیشروی کنند، اما شخص دیگری باید پایه و اساس این رویاهای گاه پیچیده را بگذارد

پیش برنده

این یکی از انواع سبک های کاری است که در تصمیم گیری های مبتنی بر اطلاعات بهترین عملکرد را دارد. آنها عاشق منطق هستند و مهارت های تحقیقاتی خود را برای حل یک مشکل جمع می کنند. یک پیش برنده ممکن است در یافتن اطلاعات درست خوب باشد، و در دستیابی به بهترین نتایج برای هر چالشی، پیشرفت می کند.

پیش برنده فردی هدفمند است که عاشق برنده شدن است. به همین دلیل، آنها اغلب هنگام انجام کارهای معمولی یا خسته کننده احساس بی حوصلگی یا بی علاقگی می کنند. پیش برنده ترجیح می دهند مسئولیت را بر عهده بگیرند و یک پروژه جدید ایجاد کنند تا اینکه یک فعالیت مداوم و تکراری را ادامه دهند

نگهبان

وقتی صحبت از محل کار می شود، نگهبانان عاشق نظم و ثبات هستند. آنها نگرش عمل گرایانه نسبت به زندگی دارند و اغلب از ریسک کردن اجتناب می کنند. به همین دلیل ، آنها به فکر هر کاری هستند. برخلاف پیشگامان یا پیش برنده، یک نگهبان به ندرت مستقیماً جلو می رود.

در عوض ، بیشتر وقت خود را به فکر انجام دادن اختصاص می دهند تا واقعاً کار انجام شود. آنها افراد بسیار خوبی برای حضور در یک تیم به دلیل متفکر بودنشان هستند، اما مدیران معمولاً برای پیشبرد کارها به یک عامل، پیشگام یا راننده نیز نیاز دارند.

در حالی که این هشت سبک کاری در محل کار بسیار رایج هستند، گزینه‌های بینابینی نیز وجود دارد. برخی از افراد دارای ویژگی هایی از دو یا چند سبک هستند. به همین دلیل، برای مدیران مهم است که سبک‌های کاری متفاوت کارمندان خود را درک کنند تا
بتوانند بفهمند که چگونه همه را وادار به همکاری منسجم‌تر کنند

سبک کاری شما چیست؟

سبک کاری شما چیست؟ آیا شما پیشرو هستید که می خواهید ایده های جدیدی کشف کنید یا عاشقی هستید که می خواهد همه با هم کنار بیایند؟

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، ممکن است ترکیبی از بیش از یکی از این سبک ها باشید. بهترین راه برای کشف سبک خاص خود این است که نحوه رفتار خود را در محل کار بررسی کنید. به چیزهایی مانند آنچه به شما انگیزه می‌دهد، فعالیت‌هایی که برای شما شادی می‌آورد و نقشی که عموماً در یک محیط تیمی ایفا می‌کنید فکر کنید.

آیا افراد برای مهارت های رهبری شما در پروژه ها به شما مراجعه می کنند؟ شما ممکن است یک رهبر یا یک انجام دهنده باشید. اگر مردم زمانی که احساس ناراحتی می کنند از شما کمک می خواهند، می توانید یک عاشق یا یک ادغام کننده باشید.

گاهی اوقات ، سخت است که بگوییم نقش محل کار شما چیست زیرا بدیهی است که شما یک ناظر عینی نیستید. یکی از راه‌های پی بردن به ویژگی‌های شخصیتی عمومی، استفاده از تست شخصیت مایرز-بریگز است . این آزمون خودآزمایی به شما امکان می دهد تا از ترجیحات روانی خود و نحوه تصمیم گیری در زندگی آگاه شوید.

همچنین می توانید تجربیات گذشته خود را در نظر بگیرید تا نقش خود را در محل کار مشخص کنید. به مشاغلی که در آنها بهترین عملکرد را داشته اید یا زمان ارتقاء خود نگاه کنید. بیشتر افراد وقتی شغلی را انتخاب می کنند، که بتوانند به طور طبیعی از شیوه کار درونی خود استفاده کنند، ارتقا پیدا می کنند.

اگر هنوز مطمئن نیستید ، سعی کنید با یک دوست ، همکار یا حتی رئیس مورد اعتماد خود صحبت کنید. در حالی که نظر هیچ کس کاملاً عینی و دقیق نیست ، یک دوست یا همکار می تواند نظر بیرونی را در مورد نقش شما در محل کار ارائه دهد. هنگامی که می دانید در چه نقشی قرار دارید ، می توانید با بهبود نقاط قوت و کار بر روی نقاط ضعف خود ، عملکرد شغلی خود را بهبود بخشید

چگونه سبک های کاری مختلف را مدیریت کنیم

دانستن ترجیحات کاری خود و نقاط قوت اعضای تیم خود، کلید ایجاد یک شرکت موثر و موفق است. گام بعدی این است که بفهمید چگونه این سبک های کاری مختلف را مدیریت کنید. اگر می خواهید تیم شما به اوج بهره وری خود برسد، باید هر سبک را به گونه ای مدیریت کنید که متناسب با شخصیت آنها باشد.

برای مدیریت سبک های مختلف در محل کار ، ابتدا باید آنها را بشناسید و سپس برای استفاده از هر سبک، به درستی عمل کنید. یادگیرنده ی داده گرا ، در تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسائل پیچیده به خوبی عمل می کند. در همین حال، سرپرست شما باید مسئولیت اطمینان از انجام به موقع پروژه ها و درست بودن همه چیز را بر عهده بگیرد.

یک پیشگام بهترین کار را برای یافتن راه حل ها و طوفان فکری راه های مختلف برای رسیدن به یک هدف انجام می دهد. عاشق حمایت کننده، می تواند روابط تیمی و متقاعد کردن ذینفعان را برای پایبندی به ایده اصلی پروژه انجام دهد.

هنگامی که تیم خود را گرد هم می آوردید، باید بهترین راه را برای قرار دادن آنها در پروژه، تعیین کنید. ایده و تصویر بزرگ برای پروژه خود و چشم انداز کلی شرکت خود را به اعضای تیم بگویید. هر کس ممکن است شیوه کار متفاوتی داشته باشد ، اما هدف نهایی پروژه باید یکسان باشد

به یاد داشته باشید، اصطکاک در تیم مزایایی دارد ، اما زیاده روی می تواند چیز بدی باشد. اگر همه دائماً موافق باشند، احتمالاً شخصی در تیم نظرات خود را کاملاً بیان نمی کند. وقتی اعضای تیم از ریسک کردن می ترسند، می تواند باعث شود تیم شما ایده های بالقوه یا روش های جدید تفکر را از دست بدهد.

مهم است که فضا را برای ایده ها یا صداهای مختلف باز کنید و همچنین سبک های ارتباطی متفاوتی را که هر یک از اعضای تیم خود استفاده می کنند، بشناسید. هنگامی که کسی برای یک ایده به تیم فشار می آورد، می تواند یک گرایش روانشناختی برای شروع یک بحث تیمی ایجاد شود. و تنها راه برای تغییر یا جلوگیری از خارج شدن از کنترل این موضوع، این است که همه را وادار کنیم تا ایده های خود را بیان کنند، حتی اگر این کار را نکنند. در ابتدا ایده های خود را به صورت داوطلبانه ارائه کنند.

در حالی که دانستن نحوه مدیریت هر سبک مهم است، مدیران اگر از قبل برای سبک های مختلف برنامه ریزی کنند،کار را برای خود آسان تر خواهند کرد. هنگامی که کارمندان یا اعضای تیم جدید را استخدام می کنید، در نظر بگیرید که کدام متقاضیان به خوبی با بقیه اعضای تیم کار خواهند کرد

سبک های مختلف کاری را در شرکت خود داشته باشید

سبک های کاری زیادی وجود دارد که در شرکت خواهید دید. برای اینکه شما و کارکنانتان از تمام توان خود استفاده کنید ، مهم است که بفهمید چه نقشی را در شرکت بازی می کنید. بررسی های صادقانه، بازخوردها و تست های شخصیتی می تواند به شما درک بهتری از نقش خود در یک تیم بدهد.

مدیران باید زمان بیشتری را صرف درک کارکنان و اعضای تیم خود کنند. برای اینکه تیم شما با هم کار کند، باید تعادل دقیقی بین نقاط قوت و ضعف داشته باشید. گروه ایده آل شما می توانند از یکدیگر حمایت کنند، زیرا آنها بصورت هماهنگ کار می کنند..

اگر می خواهید در مورد سبک های مختلف و نحوه مدیریت بهتر هر سبک بیشتر بدانید، با شناسایی سبک کاری خود شروع کنید.