استخدام بهترین افراد

استخدام بهترین افراد

استخدام بهترین افراد ، مهم ترین کار هر مدیر و کارافرینی است.
او باید بتواند در مصاحبه استخدامی بهترین نیرو ها را جذب کند.
چرا که استخدام یک فرد جدید تاثیر عجیبی بر سازمان دارد.
شاید برایتان عجیب باشد اما تحقیقات نشان می دهد که استخدام یک فرد جدید، می تواند روی فرهنگ یک سازمان با 200 الی 500 نفرکارمند تاثیر بگذارد.
لذا شما باید افرادی را استخدام کنید که در سازمان شما مشتاق، باانگیزه و متعهد باشند.استخدام بهترین

استخدام افراد عالی درمقابل افراد “خوب، تعیین کننده وضعیت سازمان شما بین موفقیت و معمولی بودن خواهد بود.

برت لویس از شرکت Skillbridge

او می گوید که کارافرینان زمان خیلی کمی برای استخدام افراد صرف می کنند.
وی معتقد است که ششمین نفری که در سازمان خود استخدام می کنید باید یک استخدام کننده باشد.

استخدام بهترین افراد، یک شغل متهورانه است.

زیرا شما باید برای جستجوی بهترین نیزو افراد مناسب برای استخدام وقت زیادی بگذارید.
آگهی بزنید.
با افراد مصاحبه کنید.
آنها را ارزیابی کنید.

و باید در اسرع وقت تصمیم گیری کنید.
تحقیقات می گویند که 20% حقوق سالیانه یک مدیر میانی صرف استخدام نیروی جدید می شود.
مطالعات CAP  نشان می دهد هزینه جایگزینی نیروی جدید در سطوح بالاتر تا 213% حقوق سالانه کارکنان هزینه دربر خواهد داشت.
وقتی فرد نامناسبی انتخاب می کنید حداقل 2500 دلار در سال برای شما هزینه خواهد داشت.
این هزینه ها می تواند در حوزه های زیر باشد:

  1. کاهش عملکرد
  2. افزایش نارضایتی مشتری
  3. تاثیر منفی روی سایر کارکنان
  4. افزایش هزینه آموزش نیروی جدید
  5. هزینه زمانی استخدام و آموزش نیروی جدید و…

ما با تعداد انگشت شماری از کارافرینان روبرو هستیم که برای استخدام; از رویه ها و رویکرد مشخصی پیروی می کنند; و معتقدند بهترین افراد و نیروی مناسب را انتخاب و استخدام کرده اند.
آنها می دانند به دنیال چه کسی، برای چه شغلی و با چه شرایطی هستند.
آنها می دانند که چگونه باید فرد را ارزیابی نمایند.
برای این ارزیابی های رویه های تعریف شده دارند.
لذا مناسب ترین فرد را برای سازمان خود برمی گزینند.
برخی نکات زیر کمک می کند تا استخدام بهتری داشته باشید.

۱- در زمان مصاحبه شفاف صحبت کنید و دقیقا مشخص کنید که چه انتظاراتی دارید.

استخدام بهترین افراد

چه کارهایی باید انجام شود؟ فعالیت های روزانه او به چه صورت خواهد بود؟
شما که نمی خواهید بعد از استخدام کارمند شما احساس قربانی بودن کند؟
ازطرفی نباید او را بترسانید و با بزرگ نمایی مشکلات کار او را وحشت زده کنید.
اگر او با پذیرش مشکلات وارد کار شود، همیشه یک ذهنیت وحشت زده خواهد داشت که گویا منتظر فاجعه است.
اما ممکن است هم نخواهد یا نتواند در پست مورد نظر مشغول شود.
تصویری که از سازمان شما در بازار کار ارائه خواهد داد بسیار وحشتناک خواهد بود. در نتیجه افراد را از سازمان شما دور خواهد ساخت.

۲- در جایی ماهیگیری کنید که ماهی وجود دارد.

تحقیق کنید و ببینید بهترین افراد برای موقعیت کاری د نظر شما در کجا حضور دارند؟
جه در دنیای مجازی چه در دنیای واقعی.
مثلا اگر دنبال فردی فنی در حوزه نرم افزار هستید، در اپلیکیشن های دمو یا آزمایشی دنبال آنها بگردید.
اگر دنبال فردی در حوزه فروش هستید، نمایشگاه های تجاری بهترین محل برای یافتن آنهاست.

حضور در کنفرانس ها نیز می تواند مفید و البته کمی خسته کننده باشد.
اتان سونگ موسس و مدیراجرایی شرکت Frank & Oak  می گوید ما بهترین افراد تیم استخدام را در کنفرانس ها می فرستیم تا با بیان چشم انداز، ارزش ها و خواسته های سازمانی خود افراد مناسب را جذب کنیم.

۳- برای جذب بهترین کارکنان، پیشنهادات منعطف ارائه دهید.

هیچکس دوست ندارد از 8:30 صبح تا 5 عصر به میز زنجیر شود.
انعطاف ساعات کاری را به عنوان یک مزیت برای فروش سازمان خود بدانید.
یادتان باشد شما دارید شغل و سازمان خود را به کاندیداها می فروشید.
پس باید امتیازاتی به آنها بدهید تا بهترین افراد  مستعد را جذب و استخدام کنید وگرنه رقبا آنها را از شما خواهند ربود.

بطور کلی بهترین افراد مستعد و خلاق ترجیح می دهند در کافی شاپ قهوه شان را هورت بکشند و یا در خانه با دمپایی روفرشی قدم بزنند.
آنها از محدودیت بیزارند.
پس باید با تکیه بر بهره وری و تاکید بر اهداف تیم به آنها آزادی عمل بدهید.
ممکن است برخی کارها را در منزل از پیش ببرند، این مایه شادی کارکنان خواهد بود.
زیرا به آنها نشان می دهید که هم به آنها اعتماد دارید و هم چارچوب ها مانع از بهره وری آنها نخواهد شد.

5- فرهنگ سازمانی خود را نشان دهید. ارزش های خود را شفاف کنید.

یادمان باشد مهارت ها قابل یادگیری هستند اما نگرش، شخصیت و ارزش ها  سخت قابل انتقال می باشند.
پور واو مدیراجریی Ryan Harwood می گوید:

من ترجیح می دهم که افراد با استعداد و با تجربه کمتر استخدام کنم.

Ryan Harwood

اما نگرش او به فرهنگ سازمانی ما نزدیک تر باشد.
او باید بتواند در تیم همکاری کند و ارزش های سازمانی را درک کند.
درحالیکه اکثر مصاحبه های شغلی به سمت یک فضای جدی پیش می روند، بهتر است شما از این فضا اجتناب کنید.

مثلا .Sean Cohen, COO of AWeber می گوید:

یکی از اصول فرهنگ سازمانی ما اینست که: خیلی جدی نباشیم و کمی شاد و شوخ با هم رفتار کنیم.

Sean Cohen, COO of AWeber

برخی سوالات  به ما کمک می کنند تا این ویژگی را در فرد بسنجیم.
مثلا از او می پرسیم: دوست داشتید نقش کدام قهرمان را بازی کنید؟
اگر قرار باشد یک ترانه بنوازید، کدام ترانه را خواهید نواخت؟ چرا؟
او می گوید درست است که جواب درست و غلطی وجود ندارد; اما ما را با مدل شخصیتی فرد آشنا می کند.

فضا نیز از حالت رسمی خارج شده و او فرصتی برای بیان علائق و احساساتش خواهد یافت.
کسب و کار خود را به جایی تبدیل کنید که افراد دوست دارند در آنجا کار کنند.
از طرفی ماموریت شما هسته اصلی فرهنگ سازمانی شما خواهد بود.
پس باید افرادی را انتخاب کنید که به ماموریت شما معتقد باشند و در این مسیر به شما کمک کنند.

5- همیشه در حال استخدام برای بهترین افراد باشید.

با هرکس که صحبت می کنید، مصاحبه می کنید، قرارکاری دارید..و.. به عنوان یک نیروی بالقوه نگاه کنید.
برای استخدام بهترین نیروها باید یک مخزن از افراد باالقوه ایجاد کنید.
این روش برامده از یک دید استراتژیک و بلند مدت می باشد.
گاهی برای جذب یک مدیر ارشد عالی در مدت 6الی 12 ماه ارتباط خود را با وی حفظ می کنم.

شاید پاسخ دادن به تک تک رزومه ها کاری بی معنی به نظر برسد.
اما باید در نظر داشت که شاید این فرد برای یک پست دیگر در سازمان ما درخواست دهد.
یا اینکه ما را به سایر همکاران خود معرفی کند.
پس بهتراست ارتباط خود را با وی به گونه ای حفظ کنیم که در آینده امکان همکاری وجود داشته باشد.

نکات و توصیه‌های مصاحبه استخدامی را در اینستاگرام منابع انسانی دنبال کنید.
گردآوری و ترجمه: مریم حنطوش زاده

استخدام بهترین افراد

برای حمایت از ما و کمک به دیگران لطفا این مطلب را به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست