مدیریت عملکرد

محل برگزاری :

اتاق بازرگانی ایران - سوئیس

مدرس دوره

دوره مدیریت عملکرد

دوره آموزش مدیریت عملکرد

مدیریت عملکرد – روز یکشنبه اولین روز دوره چهار روزه مدیریت عملکرد در اتاق بازرگانی ایران سوئیس برگزار شد.
بر اساس معرفی هایی که در کلاس صورت گرفت، سه گروه سازمانی در کلاس حضور دارند.

  1. گروه اول
    سازمان هایی که ارزیابی عملکرد به صورت سنتی در سازمانشان اجرا می شود. بدون هیچ نتیجه ای.
    دراین دوره می آموزند که چگونه به جای ارزیابی عملکرد از مدیریت عملکرد استفاده کنند.
  2. گروه دوم
    مدیریت عملکرد را در راستای بهبود عملکرد و رفتار کارکنان به کار می گیرند.
    آنها تجاربشان را در اختیار سایرین قرار داده و با توجه به آموزه های کلاس روند خود را بهبود می بخشند.
  3. گروه سوم
    سازمان هایی که احساس می کنند باید در بازار رقابتی به کارکنان خود نگاهی ویژه داشته و باید عملکرد کارکنان را به صورت جدی مد نظر قرار داهند.
    و دراین دوره می آموزند چگونه یک سیستم مدیریت عملکرد را اجرا کنند.

شما جز کدام دسته هستید؟

در جلسه اول به تفاوت های ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد پرداخته شد.
در جلسه آتی به انواع روش های ارزیابی و مدیریت عملکرد می پردازیم.

آموزش مدیریت عملکرد حنطوش زاده

روز دوم دوره مدیریت عملکرد در اتاق بازرگانی ایران و سوئیس برگزار شد.

عملکرد ترسیمی و مقایسه ای

شرکت کنندگان از آموخته های جدیدشان خیلی اظهار شعف کردند.
همین امر انرژی مضاعفی به من بخشید; و البته مرحبا به مدیرانشان که برای اموختن دانش جدید و به روز رسانی سیستم خود مدیران منابع انسانی سازمانشان را برای اموزش فرستاده بودند.

دراین جلسه روش های ارزیابی عملکرد مثل ترسیمی و مقایسه ای را به صورت عملی برای شرح شغل یک منشی که خودشان در جلسه قبل تدوین کرده بودند، انجام دادند و خودشان مزایا و معایب روش ها و کاربرد انها را اعلام کردند.

فرایند مدیریت عملکرد

در ادامه به فرایند مدیریت عملکرد پرداختیم یعنی:

  • برنامه ریزی
  • مربی گری
  •  بررسی

برنامه ریزی را با ارزیابی چالش های سازمان شروع کردیم.
یعنی با چک لیستی که در اختیارشان قرار گرفت مشخص کردند که در سازمان هایشان چرا و به دلیل وجود چه مسایلی قصد دارند فرایند مدیریت عملکرد را اجرا کنند.
برای مثال برخی به دلیل نداشتن مستندات عملکردی، برخی دلیل ناتوانی درشناسایی افراد با عملکرد بالا و برخی به دلیل رضایت پایین کارکنان اجرای این فرایند را برای سازمان ضروری دانستند.

قسمت جذاب و نهایی این بود که یک نفر در نقش مدیر ارشد و فرد دیگر در نقش مدیر منابع انسانی به اجرای نمایش پرداختند.
کارشناس تلاش می کرد تا مجوز اجرای مدیریت عملکرد را از مدیر ارشد بگیرد و باید او را متقاعد می کرد. چرا که *اولین گام* تعهد مدیران ارشد به اجرای این فرایند می باشد.
در جلسه بعدی به بررسی مشاغل و تعیین شاخص های عملکردی خواهیم پرداخت.

درصورت تمایل به حضور در دوره بعدی مدیریت عملکرد با اتاق بازرگانی ایران سوئیس جهت رزرو نام خود در تماس باشید. 88925524

روز سوم دوره مدیریت عملکرد در اتاق بازرگانی ایران سوییس برگزار شد

شاخص های ارزیابی اهداف و ارتباط اهداف شغلی با اهداف سازمان

وارد فرآیند اجرا شدیم.
تعیین اهداف شغلی، شاخص های ارزیابی اهداف و ارتباط اهداف شغلی با اهداف سازمان، که کمی سنگین بود.
در مشاغلی مثل فروش کاملا مشخص است که این شغل در تامین اهداف سازمان چه نقشی دارد. اما مشاغل ستادی مثل کارشناس منابع انسانی در سازمان را نمی توان به راحتی با اهداف سازمان وصل کرد.
جالب این بود که درکلاس یکی از دوستان نیز شاهد آوردند که سازمان برای کاهش هزینه به سراغ واحدهای ستادی رفته است و آنها را دلیل بالا بودن قیمت تمام شده دانسته اند.

راهکار:

وقتی اهداف شغلی با اهداف سازمان در ارتباط نباشند و یا مشخص نباشند، آن واحد براحتی قابل حذف خواهد بود. و یا اینکه علیرغم انجام وظایفش به نحو عالی نقشی در تامین اهداف سازمان نداشته باشد.
پس حتما مشخص کنید این شغل چه نقشی در تامین اهداف سازمانی شما دارد.
مثال: اگر هدف سازمان شما سودآوری است، واحد منابع انسانی با اهداف زیر می تواند این هدف را محقق سازد:

  • جذب کارکنان نتیجه گرا
  • توجه به بهره وری کارکنان
  • انگیزش کارکنان
  • نظارت بر حقوق و پاداش کارکنان

حالا می توان اثربخشی این واحد را سنجید.
?در جلسه آخر به بررسی عملکرد، نحوه بازخورد دادن و coaching خواهیم پرداخت.
?درصورت تمایل می توانید با اتاق بازرگانی برای رزرو نام خود در دوره بعدی در مرداد ماه تماس بگیرید.
شماره تماس: 88807325

گواهینامه دوره مدیریت عملکرد شرکت کنندگان در اتاق بازرگانی ایران و سوییس

گواهینامه دوره مدیریت عملکرد شرکت کنندگان در اتاق بازرگانی ایران و سوییس

روز چهارم و آخر دوره کارگاهی مدیریت عملکرد در اتاق بازرگانی ایران سوئیس برگزار شد.

تصاویر دوره مدیریت عملکرد

دو اتفاق قشنگ افتاد.

اتفاق اول

چون دراین روز بیشتر تمرکز روی نحوه مدیریت جلسات بازخورد بود، به شیوه های بازخورد پرداختیم.
شرکت کنندگان خیلی صادقانه با همه ضعف و قوت های خود به ایفای نقش به صورت نمایشی پرداختند و بهم بازخورد دادند.
و انقدر دوستان گشودگی داشتند که نظرات دیگران را به خوبی پذیرا بودند.
و در نهایت اظهار کردند که مشتاقند در مدیریت عمکرد، روی عملکرد خود بیش از کارکنانشان نظارت کنند.

اتفاق دوم

در بازی دیگری به خطاهای شناختی پردختیم.
افراد علیرغم دریافت یک دستورالعمل به نتایج مختلفی دست یافتند و اذعان داشتند که دریافت های افراد باهم متفاوت بوده و باید به زوایای مختلف دید افراد توجه داشت.

خبر خوب برگزاری مجدد دوره

این دوره کارگاهی که با تعدادی اندک اما با تجاربی بزرگ همراه بود، مجددا در مرداد ماه برگزار خواهد شد.
چون دوره به صورت کارگاهی است حداکثر با ده نفر برگزار می شود.
در صورت تمایل می توانید برای رزرو با اتاق ایران سوئیس در تماس باشید.

شماره تماس: 88807325

دوره مدیریت عملکرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مرتبط

آموزش مهارت‌های فردی

مصاحبه‌های رادیویی

پادکست استخدام و مصاحبه

تکنیک های رفتاری

تکنیک های رفتاری چقدر می تواند به موفقیت ما کمک کند؟

انتقادات مشتری

انتقادات مشتری و نحوه برخورد با آن

کارمند خوب

کارمند خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تفویض اختیار

تفویض اختیار – پادکست

هوش هیجانی و

پادکست هوش هیجانی و مدل های رفتاری

مقالات بوم‌ورک

فهرست