جذب و استخدام کارکنان توانمند

جذب و استخدام

جذب و استخدام کارکنان مستعد 

کارکنان مستعد را چگونه در سازمان جذب و استخدام کنیم؟

جذب و استخدام کارکنان مستعد یکی از کلیدی ترین وظایف مدیران منابع انسانی است.
همانطور که می دانید شما باید ابتدا بتوانید افراد را به سمت سازمان خود جذب کنید.
در مرحله دوم قادر خواهید بود که آنها را به استخدام خود دراورید.

اما لازم است بدانید که افراد جویای کار از چه طریقی با شما آشنا می شوند.
این آگاهی به شما کمک می کند تا مخاطب را شناسایی کرده و استراتژی های جذب و استخدام خود را طراحی کنید.

در این تحقیق از کاندیداها سوال زیر پرسیده شد.
نتایج آماری پاسخ کارکنان را می توانید در این گزارش مطالعه نمایید.

سوال تحقیق: درباره سازمانی که برای آن رزومه ارسال کرده اید، چه می دانید؟

  • 35%  هیچ اطلاعاتی تا قبل از شروع به جستجوی شغل نداشتند.
  • 23%  دوستان و یا اعضای خانواده شان برای آن سازمان ها کار می کردند.
  • 16%  سازمان را به عنوان یک مشتری می شناختند.
  • 4%    از طرفداران برند شرکت مزبور بودند.
  • 3%    از طریق شبکه های اجتماعی سازمان ها را دنبال می کردند.

جذب نیروی خوبنیجه گیری:

این آمار می تواند به شما کمک کند تا افراد متناسب با سازمان خود را جذب نمایید. یعنی افرادی که مستعد، متخصص و حرفه ای هستند.

روی برند کارفرما کار کنید زیرا:

35% افرادی که برای شما رزومه ارسال می کنند، تا قبل از انتشار آگهی استخدامی شما، هیچ اطلاعی درباره سازمان شما نداشته اند.
اگر به دنبال ایجاد برند کارفرمای خود هستید،
باید در بازار کار شناخته شده بوده و همه مایل باشند که برای شما کار کنند،
و یا افرادی که با فرهنگ سازمانی شما همخوانی دارند، برای شما رزومه ارسال کنند.
این امر کمک می کند که وقت شما صرف رزومه های کمتر اما با کیفیت گردد.

به کارکنان خود اهمیت دهید زیرا:

23% از افرادی که تقاضای شغل کرده اند، از طریق کسانی که برای شما کار می کنند، با شما آشنا شده اند.
می بینید که تمام پرسنل شما سفیر شما در بازار کار هستند.
اگر آنها از سازمان شما به نیکی سخن گفته، افرادی شاد و راضی باشند و از کارکردن در سازمان شما احساس غرور کنند،
می تواند مبلغ شما بوده و افراد حرفه ای را به سمت شما روانه کنند.
اما اگر مرتب از وضعیت خود نزد اطرافیان، هم صنفی ها و دوستان خود اظهار نارضایتی کنند، نتیجه عکس نصیب شما خواهد شد.

به مشتریان خود توجه کنید چون:

16% از کاندیدا های شغلی، مشتری شما بوده اند.
هرچه خدمات و محصولات شما با کیفیت بهتری ارائه شود،
افراد از تخصص، نظم و نظارت موجود در سازمان شما بهتر آگاه می شوند.
برای مثال شما از یک سازمان یک محصول می خرید که خدمات بسیار ضعیفی ارائه داده اند،
کارکنان به درستی پاسخ شما را نمی دهند و مرتب کار شما را به تعویق می اندازند.

این رفتار پیامی که در بر دارد اینست که ما از سازمان خود راضی نیستیم و علاقه ای به کارمان نداریم پس مشتریان این سازمان نیز اهمیتی ندارند!
به نظر شما چه کسی دوست دارد همکار چنین افرادی شود؟

به برند خود بها دهید چون:

4% از طرفداران شرکت مزبور بودند  هرچه برند شما بیشتر شناخته شده باشد، قوی تر بوده و مشتریان بیشتر آن را بشناسند، رزومه های مناسب تری نصیب شما خواهد شد.
برای مثال اگر شما به عنوان یک تولیدی برتر ایرانی شناخته شده اید، نیروهای عملیاتی به سمت شما جذب خواهند شد.
اما همانطور که می بینید این آمار بسیار کوچک است.
پس اگر شما یک برند قوی هستید و انتظار دارید به همین دلیل افراد مستعد و قوی نیز به شما مراجعه کنند، باید در نگرش خود تجدید نظر کنید.

 

به مخاطبان خود در دنیای مجازی توجه کنید. چون:

3% از طریق شبکه های اجتماعی سازمان ها را دنبال می کردند.
تاثیر شبکه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت.
اگرچه این آمار عدد کمی را نشان می دهد.,، اما بیانگر این مساله است که سازمان ها نتوانسته اند.
در شبکه های اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
چرا که در دوره ای که شبکه های اجتماعی حجم عظیمی از زمان افراد را به خود اختصاص داده اند، درصد بسیار کمی مایلند صفحات سازمانی را دنبال کنند! این زنگ خطری است برای سازمان ها که در درک نیاز مخاطبان خود دچار مشکل شده اند.

ترجمه و تحلیل از مریم حنطوش زاده

جذب و استخدام کارکنان مستعد 

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست