انگیزش کارکنان بر اساس تئوری انتخاب

Employee motivation based on selection theory

این دوره مختص شماست اگر، با چالشهای زیر روبرو هستید:

  • افزایش انگیزه و بهبود کارایی تیم‌ها و کارکنان
  • شناخت تفاوت‌های فردی در نیازها و انگیزه‌ها و چگونگی مدیریت آنها
  • برقراری ارتباط موثر بین مدیران و کارکنان برای ایجاد احساس تعلق و تعامل
  • مدیریت استرس و فشارهای مرتبط با بخش‌های مختلف سازمان
  • ایجاد انگیزه در محیط‌های کاری مجازی و اداره تیم‌های متنوع
درخواست مشاوره رایگان

معرفی دوره انگیزش کارکنان بر اساس تئوری انتخاب

گلاسر تئوری انتخاب را در برابر تئوری کنترل مطرح کرد. اگر نگاهی به تئوری های انگیزشی بیندازید، می بینید که یک قاعده بده، بستان حاکم است. در ساختار پرداخت و جبران خدمات سازمانها نیز اکثرا می بینید که براساس عملکرد پاداش و تنبیه صورت می گیرد. تلاش می شود تا با تشویق رفتار مثبتی تثبیت شده و یا با تنبیه، مانع از تکرار رفتار ناخوشایند شویم.حتما در سازمانتان برنامه های پاداش زیادی را سراغ دارید که پس از کوتاه زمانی تبدیل به یک کار عادی شده و کارکنان دنبال پاداش های تازه تری هستند. مسئله اینجاست وقتی تلاش می کنیم تا افراد را بوسیله عوامل بیرونی کنترل نماییم ، آنها را با انگیزه های بیرونی ترغیب می کنیم. اما انگیزه های بیرونی برای مدت کوتاهی پاسخگو بوده و هزینه های بالایی را به سازمان تحمیل می کنند.

گلاسر با بیان تئوری انتخاب رویکرد نوینی را در انگیزش ارائه می دهد. او معتقد است که افراد با انگیزه های درونی تحریک شده و با قدرت انتخاب تصمیم به انجام دادن و یا ندادن یک کار می گیرند. پنج نیاز بقا، قدرت، آزادی، شادی و عشق را در همه مشترک می داند بیان می کند که هرکس در برخی از این نیازها قوی تر است.

در این دوره ضمن آشنایی با برخی تئوری های مهم انگیزشی، به صورت اختصاصی تئوری انتخاب مطرح شده و مدیران علاوه بر روش های خودانگیزشی برای قدرت بخشیدن به مهارت های رهبری خود، روش های انگیزش کارکنان را نیز فراخواهندگرفت.

چرا کارکنان بی انگیزه می‌شوند و چطور باید انگیزه را در کارکنان ایجاد کنیم:

کارکنان ممکن است به دلایل مختلفی همچون فرسودگی، نبود اهداف و انگیزه شخصی، یا عدم تعادل کار-زندگی بی‌انگیزه شوند. دوره سازمان انگیزش کارکنان به کادر مدیریتی آموزش می‌دهد که چگونه با ارتقاء مهارت‌ها و ارتباطات بین فردی، محیط کار را به گونه‌ای تغییر دهند که انگیزه کارکنان را تقویت کند.

مزایای افزایش انگیزه در کارکنان چیست؟

دستیابی به انگیزه مناسب در کارکنان ضروری است؛ زیرا کاهش عملکرد باعث ، افزایش نرخ ترک کار، و کاهش کیفیت خدمات خواهد شد. این بخش از دوره بررسی می‌کند که چگونه عدم انگیزه به تدریج به عدم تعهد و عدم مشارکت در کار منجر می‌شود.

افزایش انگیزه در کارکنان به بهبود عملکرد، افزایش ابتکار ، ارتقاء همکاری و ارتقاء رضایت کاری منجر می‌شود. این بخش به تفصیل به مزایای این فرآیند برای سازمان‌ها می‌پردازد.

مزایای شرکت در این دوره:

  1. ارتقاء عملکرد سازمانی:افزایش کارایی و بهبود عملکرد گروه‌ها و بخش‌های سازمان.
  2. افزایش رضایت و تعهد کارکنان:کاهش نرخ ترک شغل و افزایش انگیزه شخصی کارکنان.
  3. توسعه مهارت‌های مدیران:ارتقاء مهارت‌های مدیران در زمینه‌های انگیزش، رهبری و مدیریت تیم.
  4. ایجاد فرهنگ کاری مثبت:ترویج فرهنگ مثبت و ایجاد محیط کاری مشتاق کننده.

شرکت در این دوره برای کادر مدیریتی مزایای زیادی دارد، از جمله افزایش مهارت‌های رهبری، یادگیری تکنیک‌های نوین مدیریت، و بهبود دانش در زمینه‌های مختلف انگیزه‌بخشی. این دوره به مدیران ابزارها و استراتژی‌هایی را ارائه می‌دهد تا به عنوان عوامل اصلی در بهبود محیط کار و افزایش انگیزه کارکنان عمل کنند.

 

مخاطبین دوره انگیزش کارکنان بر اساس تئوری انتخاب

مدیران و رهبران سازمانی

این دوره با ارائه راهکارها و روش‌های نوین در زمینه‌های ارتباطات بین فردی، مدیریت تغییر، و توسعه مهارت‌های رهبری، به مدیران این امکان را می‌دهد تا در پشتیبانی از سازمان‌ها برای ایجاد فرهنگ کاری مثبت و افزایش بهره‌وری، نقش بسزایی ایفا کنند.

متخصصان آموزش و توسعه سازمانی

این دوره به متخصصان آموزش و توسعه سازمانی کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای طراحی و ارائه دوره‌های انگیزشی را بیاموزندو بتوانند دوره‌هایی را ارائه دهند که به افزایش انگیزه و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان‌ها منجر شود.

مدیران منابع انسانی

این دوره برای مشاوران منابع انسانی به عنوان یک ابزار اساسی عمل می‌کند که به آنها این امکان را می‌دهد تا مهارت‌ها و دانش لازم برای مدیریت و بهبود انگیزه کارکنان را تقویت کنند.

سرفصل ها

شناخت انگیزه های درونی و بیرونی

    آشنایی با تئوری های انگیزشی

      آشنایی با تئوری انتخاب

        آشنایی با نیازهای اساسی انسان ها

          شیوه های مسئولیت پذیرانه تامین نیازها

            فرایند WEDP در انگیزش کارکنان

              آموزش سازمانی به سبک اوریگامی

              اوریگامی، یک هنر قدیمی برای بالا بردن قدرت ذهن و خلاقیت‌های فردی است که زادگاه آن کشور ژاپن می‌باشد. اوریگامی در اصل هنر تا کردن کاغذ (بدون استفاده از وسایل جانبی مثل چسب و قیچی) به صورت مختلف از جمله اشکال هندسی و حیوانات است که با مهارت خاصی انجام می‌شود.انجام حرکات ظریف دست و قدرت تمرکز ذهن، دو فاکتور اصلی برای تولید انواع اوریگامی است
              با توجه به اینکه مهارتهای نرم یا مهارتهای رفتاری بسیار انتزاعی بوده و مانند مهارتهای سخت یا همان مهارتهای تخصصی ، اصول و تکنیک خاصی ندارند که شما براساس آن اصول این مهارتها را تمرین کنید و یاد بگیرید. ما برای آموزش بهتر این مهارتها از اوریگامی در آ»وزش بهره می بریم.

              استفاده از اوریگامی در آموزش مهارتهای نرم چه مزیتی دارد:

              • تقویت همکاری و ارتباطات بین افراد:
                اوریگامی یک فعالیت گروهی است که نیازمند همکاری و تعامل بین افراد است. این فعالیت‌ها می‌توانند روحیه تیمی را افزایش داده و ارتباطات بین افراد را بهبود بخشند.
              • تقویت توجه به جزئیات و دقت:
                انجام کارهای دقیق و نیازمند توجه به جزئیات، مهارت‌های ارتباطی را بهبود می‌دهد. اوریگامی باعث می‌شود افراد به دقت به جزئیات کارها توجه کنند.
              • تقویت تحمل نااطمینانی و انعطاف‌پذیری:
                آموزش اوریگامی می‌تواند فرآیند یادگیری افراد را در مواجهه با شرایط نااطمینانی تقویت کند. این فعالیت نشان می‌دهد که گاهی اوقات لازم است با تغییرات و موقعیت‌های ناخواسته مواجه شویم و بتوانیم با انعطاف‌پذیری به آنها پاسخ دهیم.
              • تعامل با فرآیندهای یادگیری تجربی:
                اوریگامی فرآیند یادگیری تجربی را ترویج می‌دهد. شرکت فعال در این فعالیت‌ها افراد را در فرآیند یادگیری شرکتی که بر پایه تجربیات و عملکرد می‌باشد، مشغول می‌کند.
              • تسهیل درک مفاهیم انتزاعی:
                اوریگامی می‌تواند به عنوان یک وسیله برای تجسم مفاهیم انتزاعی و سخت یادگیری مهارت‌های نرم مانند تعاملات اجتماعی، مهارت‌های حل مسئله و همکاری افراد عمل کند.
              • ارتقاء رفتارهای همکاری و تیمی:
                انجام اوریگامی باعث ارتقاء رفتارهای مثبت همکاری، احترام متقابل و تیمی شدن افراد می‌شود.

              استفاده از اوریگامی به عنوان یک ابزار آموزشی می‌تواند بهبود مهارت‌های نرم افراد را ترویج داده و محیطی تعاملی و جذاب برای یادگیری ارائه دهد.

              "*" indicates required fields

              نام*
              این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

              تماس با ما


              جهت گرفتن مشاوره های لازم لطفا فرم مقابل را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.

              شیوه برگزاری

              – طول دوره: 8 ساعت

              – تعداد شرکت کنندگان : حضوری و غیرحضوری حداکثر 15 نفر

              Image

              در صورتی که مطمئن نیستید کدام بسته مناسب شماست، نگران نباشید! من در کنارش شما هستم تا بهترین خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

              سرویس های و خدمات قابل ارائه

              Services

              تجربه مشتریان قبلی

              Customers Experience