تفویض اختیار

delegation of authority

این دوره مختص شماست اگر، با چالشهای زیر روبرو هستید:

  • شناسایی امور قابل تفویض در تیم
  • مراحل تفویض اختیار
  • شناخت نقاط ضعف و قوت خود در تفویض
درخواست مشاوره رایگان

معرفی دوره تفویض اختیار

مدیران برجسته آنانی نیستند که قادر به انجام همه امور باشند، بلکه مدیرانی موفقیت را تجربه خواهند کرد که محدودیت زمان و توان خود را باور داشته باشند. پس از آن خواهند توانست در زمان مناسب، امور تحت سرپرستی خود را به فرد مناسب بسپارند.

اما در بسیاری از موارد بدلیل نبود مهارت های لازم در تفویض اختیار این مهم صورت نگرفته و منجر به هدر رفتن زمان، کاهش بهره وری، سردرگمی و بی انگیزشی کارکنان می گردد. از دیگر مشکلاتی که در تفویض اختیار نامناسب صورت می گیرد، نرسیدن به اهداف تیم و یا سازمان است. مهارت تفویض اختیار کمک می کند تا موانع را شناسایی کرده و با راهکارهای مناسب مسئولیت ها و اهداف فردی و سازمانی را تحقق بخشیم.

دوره سازمانی تفویض اختیار (Delegation Training) یک برنامه آموزشی است که به افراد در یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های تفویض اختیار به دیگران کمک می‌کند. تفویض اختیار به معنای انتقال مسئولیت‌ها، وظایف، و تصمیم‌گیری به افراد دیگر در سازمان است. این دوره به افراد می‌آموزد چگونه با موفقیت و به شکل بهینه وظایف و مسئولیت‌ها را به دیگران منتقل کنند.

در زیر برخی اهداف این دوره اشاره کرده ایم:

  1. بهبود مهارت‌های مدیریتی: دوره تفویض اختیار به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های مدیریتی خود را، به ویژه در زمینه تفویض و مدیریت اختیارات، بهبود بخشند.
  2. تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری: با توانایی درست تفویض اختیار، تصمیم‌گیری‌ها در سازمان سریعتر انجام می‌شود و فرآیندهای کاری بهبود می‌یابد.
  3. توسعه و ارتقاء توانمندی کارکنان: تفویض اختیار به افراد فرصت می‌دهد تا مسئولیت‌ها را به طور فعالتری به دیگران منتقل کنند و از توانمندی و توانایی اعضای تیم خود بهره‌مند شوند.
  4. افزایش انعطاف‌پذیری سازمانی: تفویض اختیار سازمان را انعطاف‌پذیرتر و پاسخگوتر به چالش‌ها می‌کند، زیرا افراد مختلف مسئولیت‌ها و وظایف مختلفی را بر عهده دارند.
  5. افزایش مشارکت و مشارکت در تصمیم‌گیری: با تفویض اختیار، افراد توانمندی بیشتری در تصمیم‌گیری و مشارکت در امور سازمانی پیدا می‌کنند.
  6. کاهش فشارهای مدیران: تفویض اختیار به مدیران این امکان را می‌دهد که برخی از مسئولیت‌ها را به اعضای تیم منتقل کنند و بر فشارهای مدیریتی کاهش دهند.
  7. بهبود ارتباطات و تعاملات در تیم: تفویض اختیار باعث بهبود ارتباطات و تعاملات در تیم می‌شود، زیرا اعضای تیم در فرآیند تصمیم‌گیری شرکت می‌کنند و احساس می‌کنند که نقش مهمی در سازمان دارند.

 دوره تفویض اختیار به افراد کمک می‌کند تا یاد بگیرند چگونه به شکل موثرتری مسئولیت‌ها را به دیگران منتقل کنند، مدیریت اختیارات را بهبود بخشند، و به ارتقاء کارایی و انعطاف‌پذیری سازمان کمک کنند.

مخاطبین:

  • مدیران جهت واگذار بهتر امور
  • مدیران علاقمند به توانمندسازی کارکنان
  • مدیران علاقمند به تقویت مهارت های رهبری
  • کارکنان علاقمند به توسعه مهارت های رهبری در خود

مخاطبین دوره تفویض اختیار

مدیران و مدیران ارشد

افرادی که در سطح مدیریت و مدیریت ارشد سازمان فعالیت می‌کنند و مسئولیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم دارند.

تیم‌های کاری و گروه‌های همکاری

اعضای تیم‌ها و گروه‌های کاری که می‌خواهند مسئولیت‌ها و تصمیمات را به شکل بهینه واگذار کنند.

مشاوران و متخصصان

افرادی که به عنوان مشاوران در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و نیاز به مدیریت اختیارات دارند.

سرفصل ها

تفویض اختیار چیست؟

  • تعریف تفویض اختیار
  • چرا مدیران تفویض نمی کنند؟
  • تاثیرات مثبت تفویض اختیار موثر
  • بررسی تجارب تفویض مدیران
  • نکات مهم در تفویض

تفویض اختیار موثر

  • چه اموری را نباید تفویض کرد؟
  • چه اموری را باید تفویض کرد؟
  • ماتریس تفویض اختیار
  • خود ارزیابی مهارت های تفویض اختیار
  • شناخت نقاط ضعف و قوت خود در تفویض
  • تکنیک ها و مدل های تفویض اختیار
  • مراحل تفویض اختیار
  • تمرین عملی تفویض اختیار

تحویل وظایف در تفویض اختیار

  • چک لیست تحویل کار
  • تحویل کار به همکار
  • تمرین عملی تفویض اختیار

ثبت و اولویت بندی وظایف در تفویض اختیار

  • ثبت وظایف براساس زمانبندی کوتاه مدت و بلند مدت
  • نوشتن برنامه عملی
  • تمرین عملی

نظارت روند تفویض

  • سوال پرسیدن برای روند تفویض
  • بررسی عملکرد
  • بازخورد دادن
  • تمرین عملی

کاربرد آموخته های کلاس

  • شناسایی مهارت های تیم در ماتریس مهارت های تیمی
  • شناسایی امور قابل تفویض در تیم
  • تمرین عملی

آموزش سازمانی به سبک اوریگامی

اوریگامی، یک هنر قدیمی برای بالا بردن قدرت ذهن و خلاقیت‌های فردی است که زادگاه آن کشور ژاپن می‌باشد. اوریگامی در اصل هنر تا کردن کاغذ (بدون استفاده از وسایل جانبی مثل چسب و قیچی) به صورت مختلف از جمله اشکال هندسی و حیوانات است که با مهارت خاصی انجام می‌شود.انجام حرکات ظریف دست و قدرت تمرکز ذهن، دو فاکتور اصلی برای تولید انواع اوریگامی است
با توجه به اینکه مهارتهای نرم یا مهارتهای رفتاری بسیار انتزاعی بوده و مانند مهارتهای سخت یا همان مهارتهای تخصصی ، اصول و تکنیک خاصی ندارند که شما براساس آن اصول این مهارتها را تمرین کنید و یاد بگیرید. ما برای آموزش بهتر این مهارتها از اوریگامی در آ»وزش بهره می بریم.

استفاده از اوریگامی در آموزش مهارتهای نرم چه مزیتی دارد:

  • تقویت همکاری و ارتباطات بین افراد:
    اوریگامی یک فعالیت گروهی است که نیازمند همکاری و تعامل بین افراد است. این فعالیت‌ها می‌توانند روحیه تیمی را افزایش داده و ارتباطات بین افراد را بهبود بخشند.
  • تقویت توجه به جزئیات و دقت:
    انجام کارهای دقیق و نیازمند توجه به جزئیات، مهارت‌های ارتباطی را بهبود می‌دهد. اوریگامی باعث می‌شود افراد به دقت به جزئیات کارها توجه کنند.
  • تقویت تحمل نااطمینانی و انعطاف‌پذیری:
    آموزش اوریگامی می‌تواند فرآیند یادگیری افراد را در مواجهه با شرایط نااطمینانی تقویت کند. این فعالیت نشان می‌دهد که گاهی اوقات لازم است با تغییرات و موقعیت‌های ناخواسته مواجه شویم و بتوانیم با انعطاف‌پذیری به آنها پاسخ دهیم.
  • تعامل با فرآیندهای یادگیری تجربی:
    اوریگامی فرآیند یادگیری تجربی را ترویج می‌دهد. شرکت فعال در این فعالیت‌ها افراد را در فرآیند یادگیری شرکتی که بر پایه تجربیات و عملکرد می‌باشد، مشغول می‌کند.
  • تسهیل درک مفاهیم انتزاعی:
    اوریگامی می‌تواند به عنوان یک وسیله برای تجسم مفاهیم انتزاعی و سخت یادگیری مهارت‌های نرم مانند تعاملات اجتماعی، مهارت‌های حل مسئله و همکاری افراد عمل کند.
  • ارتقاء رفتارهای همکاری و تیمی:
    انجام اوریگامی باعث ارتقاء رفتارهای مثبت همکاری، احترام متقابل و تیمی شدن افراد می‌شود.

استفاده از اوریگامی به عنوان یک ابزار آموزشی می‌تواند بهبود مهارت‌های نرم افراد را ترویج داده و محیطی تعاملی و جذاب برای یادگیری ارائه دهد.

"*" indicates required fields

نام*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تماس با ما


جهت گرفتن مشاوره های لازم لطفا فرم مقابل را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.

شیوه برگزاری

– طول دوره: 16 ساعت

– دوره به صورت کارگاه دو روزه برگزار خواهد شد. در طول کارگاه با تمرین های عملی، بحث های گروهی، بازی نقش (role play)، نمایش فیلم و بازی های کلاسی تلاش می شود تا شرکت کنندگاه در یک فضای تعاملی و پویا در حین تجارب عملی مهارت های لازم را بیاموزند.

Image

در صورتی که مطمئن نیستید کدام بسته مناسب شماست، نگران نباشید! من در کنارش شما هستم تا بهترین خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

سرویس های و خدمات قابل ارائه

Services

تجربه مشتریان قبلی

Customers Experience