آموزش مهارت بازخورد دادن در سازمان

The ability to give feedback and get feedback

این دوره مختص شماست اگر، با چالشهای زیر روبرو هستید:

  • اگر نحوه بازخورد اصلاحی و انتقاد نمی دانید
  • اگر نحوه بازخورد تقویتی و تعریف کردن نمی دانید
درخواست مشاوره رایگان

همه ما همواره به کسانی نیاز داریم که به ما بازخورد بدهند؛ چرا که از همین طریق، ما راه پیشرفت و اصلاح را پیدا می‌کنیم.

بیل گیتس

معرفی دوره آموزش مهارت بازخورد دادن در سازمان

همین جمله که بیل گیتس در یکی از سخنرانی‌هایش گفته است، نشان می‌دهد که هر فردی نیاز به مربی یا مدیر دارد و فرقی نمی‌کند که در چه رشته‌ای تحصیل می‌کند و یا در چه سازمانی کار می‌کند. فرهنگ بازخورد دادن (فیدبک)، به منظور بهبود کار افراد و جلوگیری از شکست‌های احتمالی، در اکثر سازمان‌های موفق رعایت می‌شود

بازخورد دادن یا همان فیدبک مانند آینه‌ای است که رفتار فرد را به خودش نشان می‌دهد. این برگشت رفتار به‌صورت عامدانه و به منظور بهبود عملکرد آن فرد صورت می‌گیرد. همه انسان‌ها در تمامی ابعاد زندگی، نیاز دارند تا بازخورد رفتار خود را در محیطی که زندگی یا فعالیت می‌کنند، بدانند.

مهارت بازخورد دادن و بازخورد گرفتن یکی از کلیدی ترین مهارت هایی است که هم کارکنان هم مدیران در حیطه سازمانی به آن نیازمندند تا ارتباطات موثری در راستای بهبود عملکرد و تحقق اهداف سازمانی به کار می رود. زمانی که مدیر بازخورد مناسبی نسبت به کار و عملکرد کارمندان نداشته باشد، آن‌ها متوجه کیفیت کار خود نمی‌شوند. طبق نظرسنجی اخیر هاروارد بیزینس ،  72 درصد از کارمندان بخش‌های مختلف گفته‌اند که بازخورد مدیران، سبب افزایش عملکرد آن‌ها می‌گردد.

مزایای فرهنگ بازخورد دادن (فیدبک) در سازمان به شرح زیر است:

 

1. بازخورد دادن، سبب بهبود عملکرد تیم می‌شود!

زمانی که شما به‌طور دوره‌ای عملکرد کارکنان خود را مورد بررسی قرار دهید و نقاط ضعف و قوت‌ هرشخص را به او بگویید، قطعا عملکرد تیم‌ شما بهتر از قبل می‌شود؛ چرا که کارمندان و اعضای تیم متوجه پیشرفت‌ها و نقایص خود می‌شوند و برای بهتر شدن روند کار خود تلاش بیش‌تری می‌کنند. از طرفی مدیران با استفاده از فرهنگ بازخورد دادن (فیدبک) می‌توانند عملکرد تمامی کارمندان را در راستای اهداف سازمان تنظیم کنند.

2. فیدبک سبب بالارفتن انگیزه افراد برای کارکردن می‌شود!

همه افراد برای انجام کار، به تشویق و بازخورد مثبت نیاز دارند. به گفته تام رات: «کارکنانی که به تازگی تشویق شده‌اند، بهره‌وری بیش‌تری از خود نشان می‌دهند.» تشویق نوعی بازخورد مثبت به فعالیت افراد است که منجر به بالارفتن انگیزه آن‌ها برای کار کردن می‌شود.

3. سرعت کسب‌وکار با فرهنگ بازخورد دادن، افزایش پیدا می‌کند!

زمانی که بازخورد از طرف مدیر به کارکنان داده می‌شود، افراد خود را بیش‌تر درگیر کار می‌کنند؛ در نتیجه سرعت پیشرفت کسب‌وکار بالاتر می‌رود.

4. فیدبک، ابزار رشد و یادگیری سازمانی است!

وقتی کارمندان متوجه مشکلات و نقایص خود در کار شوند، برای رفع این مشکل به سراغ آموزش‌های بیش‌تر می‌روند؛ از همین رو سازمان رشد بهتری نسبت به قبل می‌کند.

 

مخاطبین دوره آموزش مهارت بازخورد دادن در سازمان

مدیران کسب و کارها

بازخورد دادن یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مهارت هایی است که مدیران و سرپرست های سازمان ها باید درباره اش آموزش ببینند

کارکنان سازمان ها

تمام کارکنان سازمان ها می بایست با مهارت بازخورد دادن وبازخورد گرفتن آشنایی پیدا کرده و در روابط خود این مهارت را به کار گیرند.

عموم افراد

مهارت بازخورد دادن و بازخورد گرفتن، مهارتی است که مخاطب خیلی خاصی ندارد زیرا این دوره می تواند برای همه مناسب باشد.

سرفصل ها

مفهوم بازخورد

  • بازخورد چیست؟
  • عملکرد مغز در بازخورد دادن وبازخورد گرفتن
  • چرا بازخورد نمی دهیم؟
  • انواع بازخورد

ارائه بازخورد

  • بایدها و نبایدها در بازخورد دادن
  • تفاوت بازخورد اصلاحی و انتقاد
  • تفاوت بازخورد تقویتی و تعریف کردن
  • مدل ها و تکنیک های بازخورد
  • به چه کسی، چگونه بازخورد دهیم؟

دریافت بازخورد

  • بایدها و نبایدها در بازخود گرفتن
  • روش ها و تکنیک های دریافت بازخورد
  • مهارت های خوب گوش دادن
  • مدیریت بازخوردهای منفی و ناخوشایند

آموزش سازمانی به سبک اوریگامی

اوریگامی، یک هنر قدیمی برای بالا بردن قدرت ذهن و خلاقیت‌های فردی است که زادگاه آن کشور ژاپن می‌باشد. اوریگامی در اصل هنر تا کردن کاغذ (بدون استفاده از وسایل جانبی مثل چسب و قیچی) به صورت مختلف از جمله اشکال هندسی و حیوانات است که با مهارت خاصی انجام می‌شود.انجام حرکات ظریف دست و قدرت تمرکز ذهن، دو فاکتور اصلی برای تولید انواع اوریگامی است
با توجه به اینکه مهارتهای نرم یا مهارتهای رفتاری بسیار انتزاعی بوده و مانند مهارتهای سخت یا همان مهارتهای تخصصی ، اصول و تکنیک خاصی ندارند که شما براساس آن اصول این مهارتها را تمرین کنید و یاد بگیرید. ما برای آموزش بهتر این مهارتها از اوریگامی در آ»وزش بهره می بریم.

 

استفاده از اوریگامی در آموزش مهارتهای نرم چه مزیتی دارد:

  • تقویت همکاری و ارتباطات بین افراد:
    اوریگامی یک فعالیت گروهی است که نیازمند همکاری و تعامل بین افراد است. این فعالیت‌ها می‌توانند روحیه تیمی را افزایش داده و ارتباطات بین افراد را بهبود بخشند.
  • تقویت توجه به جزئیات و دقت:
    انجام کارهای دقیق و نیازمند توجه به جزئیات، مهارت‌های ارتباطی را بهبود می‌دهد. اوریگامی باعث می‌شود افراد به دقت به جزئیات کارها توجه کنند.
  • تقویت تحمل نااطمینانی و انعطاف‌پذیری:
    آموزش اوریگامی می‌تواند فرآیند یادگیری افراد را در مواجهه با شرایط نااطمینانی تقویت کند. این فعالیت نشان می‌دهد که گاهی اوقات لازم است با تغییرات و موقعیت‌های ناخواسته مواجه شویم و بتوانیم با انعطاف‌پذیری به آنها پاسخ دهیم.
  • تعامل با فرآیندهای یادگیری تجربی:
    اوریگامی فرآیند یادگیری تجربی را ترویج می‌دهد. شرکت فعال در این فعالیت‌ها افراد را در فرآیند یادگیری شرکتی که بر پایه تجربیات و عملکرد می‌باشد، مشغول می‌کند.
  • تسهیل درک مفاهیم انتزاعی:
    اوریگامی می‌تواند به عنوان یک وسیله برای تجسم مفاهیم انتزاعی و سخت یادگیری مهارت‌های نرم مانند تعاملات اجتماعی، مهارت‌های حل مسئله و همکاری افراد عمل کند.
  • ارتقاء رفتارهای همکاری و تیمی:
    انجام اوریگامی باعث ارتقاء رفتارهای مثبت همکاری، احترام متقابل و تیمی شدن افراد می‌شود.

استفاده از اوریگامی به عنوان یک ابزار آموزشی می‌تواند بهبود مهارت‌های نرم افراد را ترویج داده و محیطی تعاملی و جذاب برای یادگیری ارائه دهد.

"*" indicates required fields

نام*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تماس با ما


جهت گرفتن مشاوره های لازم لطفا فرم مقابل را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.

شیوه برگزاری

– طول دوره: 6 ساعت

– تعداد شرکت کنندگان : حضوری و غیرحضوری حداکثر 15 نفر

Image

در صورتی که مطمئن نیستید کدام بسته مناسب شماست، نگران نباشید! من در کنارش شما هستم تا بهترین خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

سرویس های و خدمات قابل ارائه

Services

تجربه مشتریان قبلی

Customers Experience