استفاده از اوریگامی به عنوان یک ابزار آموزشی میتواند بهبود مهارتهای نرم افراد را ترویج داده و محیطی تعاملی و جذاب برای یادگیری ارائه دهد.
همین جمله که بیل گیتس در یکی از سخنرانیهایش گفته است، نشان میدهد که هر فردی نیاز به مربی یا مدیر دارد و فرقی نمیکند که در چه رشتهای تحصیل میکند و یا در چه سازمانی کار میکند. فرهنگ بازخورد دادن (فیدبک)، به منظور بهبود کار افراد و جلوگیری از شکستهای احتمالی، در اکثر سازمانهای موفق رعایت میشود
بازخورد دادن یا همان فیدبک مانند آینهای است که رفتار فرد را به خودش نشان میدهد. این برگشت رفتار بهصورت عامدانه و به منظور بهبود عملکرد آن فرد صورت میگیرد. همه انسانها در تمامی ابعاد زندگی، نیاز دارند تا بازخورد رفتار خود را در محیطی که زندگی یا فعالیت میکنند، بدانند.
مهارت بازخورد دادن و بازخورد گرفتن یکی از کلیدی ترین مهارت هایی است که هم کارکنان هم مدیران در حیطه سازمانی به آن نیازمندند تا ارتباطات موثری در راستای بهبود عملکرد و تحقق اهداف سازمانی به کار می رود. زمانی که مدیر بازخورد مناسبی نسبت به کار و عملکرد کارمندان نداشته باشد، آنها متوجه کیفیت کار خود نمیشوند. طبق نظرسنجی اخیر هاروارد بیزینس ، 72 درصد از کارمندان بخشهای مختلف گفتهاند که بازخورد مدیران، سبب افزایش عملکرد آنها میگردد.
زمانی که شما بهطور دورهای عملکرد کارکنان خود را مورد بررسی قرار دهید و نقاط ضعف و قوت هرشخص را به او بگویید، قطعا عملکرد تیم شما بهتر از قبل میشود؛ چرا که کارمندان و اعضای تیم متوجه پیشرفتها و نقایص خود میشوند و برای بهتر شدن روند کار خود تلاش بیشتری میکنند. از طرفی مدیران با استفاده از فرهنگ بازخورد دادن (فیدبک) میتوانند عملکرد تمامی کارمندان را در راستای اهداف سازمان تنظیم کنند.
همه افراد برای انجام کار، به تشویق و بازخورد مثبت نیاز دارند. به گفته تام رات: «کارکنانی که به تازگی تشویق شدهاند، بهرهوری بیشتری از خود نشان میدهند.» تشویق نوعی بازخورد مثبت به فعالیت افراد است که منجر به بالارفتن انگیزه آنها برای کار کردن میشود.
زمانی که بازخورد از طرف مدیر به کارکنان داده میشود، افراد خود را بیشتر درگیر کار میکنند؛ در نتیجه سرعت پیشرفت کسبوکار بالاتر میرود.
وقتی کارمندان متوجه مشکلات و نقایص خود در کار شوند، برای رفع این مشکل به سراغ آموزشهای بیشتر میروند؛ از همین رو سازمان رشد بهتری نسبت به قبل میکند.
بازخورد دادن یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مهارت هایی است که مدیران و سرپرست های سازمان ها باید درباره اش آموزش ببینند
تمام کارکنان سازمان ها می بایست با مهارت بازخورد دادن وبازخورد گرفتن آشنایی پیدا کرده و در روابط خود این مهارت را به کار گیرند.
مهارت بازخورد دادن و بازخورد گرفتن، مهارتی است که مخاطب خیلی خاصی ندارد زیرا این دوره می تواند برای همه مناسب باشد.
آموزش سازمانی به سبک اوریگامی,
اوریگامی، یک هنر قدیمی برای بالا بردن قدرت ذهن و خلاقیتهای فردی است که زادگاه آن کشور ژاپن میباشد. اوریگامی در اصل هنر تا کردن کاغذ (بدون استفاده از وسایل جانبی مثل چسب و قیچی) به صورت مختلف از جمله اشکال هندسی و حیوانات است که با مهارت خاصی انجام میشود.انجام حرکات ظریف دست و قدرت تمرکز ذهن، دو فاکتور اصلی برای تولید انواع اوریگامی است
با توجه به اینکه مهارتهای نرم یا مهارتهای رفتاری بسیار انتزاعی بوده و مانند مهارتهای سخت یا همان مهارتهای تخصصی ، اصول و تکنیک خاصی ندارند که شما براساس آن اصول این مهارتها را تمرین کنید و یاد بگیرید. ما برای آموزش بهتر این مهارتها از اوریگامی در آ»وزش بهره می بریم.
استفاده از اوریگامی به عنوان یک ابزار آموزشی میتواند بهبود مهارتهای نرم افراد را ترویج داده و محیطی تعاملی و جذاب برای یادگیری ارائه دهد.