
رفتارحرفه ای و اتیکت کاری در سازمان
Professional behavior
این دوره مختص شماست اگر، با چالشهای زیر روبرو هستید:
- اگر با نقص در ارتباطات و چالشهای ارتباطی در سازمان مواجه هستید.
- اگر با مشکلات مرتبط با مدیریت نامطلوب رفتارها در محیط کاری روبرو هستید.
- اگر در مدیریت تنشها و استرس ناتوان هستید.
معرفی دوره رفتارحرفه ای و اتیکت کاری در سازمان
رفتار سازمانی، یک زمینه تحقیقاتی است که به بررسی رفتار انسانها در محیطهای سازمانی و تأثیر افراد، گروهها و ساختارهای سازمانی بر رفتارهای داخل یک سازمان میپردازد؛ هدف آن بهبود عملکرد سازمان است. رفتار سازمانی به عنوان یک ابزار انسانی برای بهبود عملکرد کارکنان و سازمان به کار گرفته میشود.
برای مدیریت بهتر کارکنان، لازم است از نظرات شخصیتی، نگرش، ارزشها، نیازها و روانشناسی آنها در تعاملات آگاه باشیم و تکنیکهایی را برای رابطه موفق و پایدار اتخاذ کنیم.
هدف از یادگیری رفتار سازمانی اولاً شناخت نحوه رفتار افراد در شرایط مختلف، دوماً درک آنچه افراد مختلف انجام میدهند، سوماً بررسی روابط سازمانی و پیشبینی رفتار کارکنان با استفاده از قابلیتهای آنان و در نهایت کنترل رفتار کارکنان به منظور بهبود عملکرد سازمان است.
افراد در یک سازمان تنها کارمندانی نیستند که در مقابل زمانی که در آنجا میگذرانند، حقوق میگیرند. آنها به عنوان فردی با مهارتها و ویژگیهای خاص خود به سازمان ارزش افزوده و مسئولیتهایی را به عهده میگیرند. همکاران، مشتریان، مدیران، و هر فردی که در هر سطحی از سازمان حضور داشته باشد، به عنوان مشتری محسوب میشود. این افراد باید با ارائه رفتار حرفهای، بهترین تجربه را ارائه دهند. رفتار حرفهای افراد، برند شخصی آنها را شکل میدهد و مسیر شغلی آینده آنها را تعیین میکند.
در دوره رفتار حرفهای و اتیکت کاری در سازمان، به مفاهیم اساسی رفتار سازمانی و اصول اتیکت کاری پرداخته میشود. این دوره مزایای زیادی دارد؛ به عنوان مثال، در این دوره:
- مفاهیم بنیادی رفتار سازمانی و تعریف جامع آن به شرکتکنندگان آموزش داده میشود تا از مفهوم اساسی رفتار سازمانی آگاه شوند و هدف از رفتار شناسایی سازمانی را درک کنند.
- شناخت مولفههای رفتاری افراد، از جمله شخصیت، نگرش، ارزشها و عزت نفس، به شرکتکنندگان کمک میکند تا این مولفهها را در تصمیمات خود مد نظر قرار دهند.
- با آشنایی با اصول رهبری و سبکهای مختلف آن، شرکتکنندگان میتوانند رهبری موثر را در سازمان خود اعمال کرده و تیمهای خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.
به علاوه، این دوره به شرکتکنندگان امکان میدهد:
- مهارتهای شخصی خود را تقویت کرده و ارتقا دهند.
- از توانمندیهای کارکنان به بهترین شکل در راستای اهداف سازمان بهرهمند شوند.
- سبک مناسب ارتباطی را با مخاطبان، مشتریان و کارکنان انتخاب کنند.
- در دام اشتباهات مختلف در زمان تعامل با کارکنان نیفتند.
- منابع انسانی خود را به بهترین نحو مدیریت کنند و کارکنان را راضی نگه دارند.
در نهایت، این دوره به شرکتکنندگان مهارتهای لازم را آموزش میدهد تا با اطلاعاتی که در حوزه رفتار سازمانی کسب کردهاند، کارکنان را راضی نگهدارند و از دست دادن آنها را جلوگیری کنند.
مخاطبین دوره رفتارحرفه ای و اتیکت کاری در سازمان

مدیران و سرپرستان مشاغل مختلف
مدیران و سرپرستان سازمان های مختلف مهم ترین مخاطبان این دوره هستند، زیرا این افراد اداره کنندگان مجموعه ها هستند که با افراد بسیاری در طول روز به عنوان کارمندان خود در ارتباط هستند. این افراد باید بتوانند با فراگیری مهارت های رفتار سازمانی و آموزش آنها به کارکنان خود چه بصورت مستقیم و چه غیر مستقیم کیفیت فعالیت سازمان خود را بالا ببرند و باعث بهبود عملکرد و بالا رفتن بهره وری کارکنان خود بشوند.

کارمندان و کارکنان سازمان ها
افرادی که به عنوان کارکنان و کارمندان سازمان ها، شرکت ها و مجموعه های مختلف مشغول به کار هستند باید همواره سعی در بهبود ارتباطات خود با همکاران و بهبود عملکرد خود داشته باشند تا بتوانند در راستای پیشرفت روز افزون مجموعه خود گام بردارند. مهارت های رفتار سازمانی قطعا یکی از مهم ترین مهارت ها برای افرادی است که در یک گروه و تیم مشغول فعالیت هستند، زیرا این موارد به آنها کمک می کند تا در هر مورد پیش آمده بهتر عمل کنند و در مجموع عملکرد حرفه ای تری داشته باشند تا بتوانند پیشرفت سازمان را سرعت ببخشند.

افرادی که علاقمند هستند در آینده وارد حوزه مدیریت سازمان ها شوند
افرادی که می خواهند در آینده وارد حوزه مدیریت کسب و کارها شوند، باید همواره تلاش کنند تا مهارت های خود را ارتقا دهند. قطعا هر چه مهارت های شما بیشتر باشد، موقعیت های بیشتری خواهید داشت. یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر فرد در محیط کاری باید از آنها برخوردار باشد، رفتار سازمانی است. رفتار سازمانی به شما می آموزد که چگونه در محیط کار رفتار کنید و چگونه ارتباطات بهتری با همکاران خود داشته باشید.
سرفصل ها
رفتارحرفه ای چیست؟
رفتارحرفه ای: تعهد، مسئولیت پذیری و مثبت گرایی
مصادیق اخلاق غیر حرفه ای: رفتار تحقیرآمیز با دیگران، طردکردن دیگران، تمسخر و آزار، پرخاشگری، تعرض و آزار جنسی، تبعیض
رفتارهای واکنشی و فعالانه: خودمدیریتی
مهارت های ارتباطی: گوش شنوا، مهارت های بازخورددادن و بازخورد گرفتن، مهارت نه گفتن و قاطعیت
آموزش سازمانی به سبک اوریگامی
اوریگامی، یک هنر قدیمی برای بالا بردن قدرت ذهن و خلاقیتهای فردی است که زادگاه آن کشور ژاپن میباشد. اوریگامی در اصل هنر تا کردن کاغذ (بدون استفاده از وسایل جانبی مثل چسب و قیچی) به صورت مختلف از جمله اشکال هندسی و حیوانات است که با مهارت خاصی انجام میشود.انجام حرکات ظریف دست و قدرت تمرکز ذهن، دو فاکتور اصلی برای تولید انواع اوریگامی است

گالری دوره های برگزار شده
فرم درخواست دوره های آموزش سازمانی
"*" indicates required fields
تماس با ما
در جهت گرفتن مشاوره های لازم لطفا فرم مقابل را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.
شیوه برگزاری
– طول دوره: 8 ساعت
– امکان برگزاری یک جلسه دو ساعته کوچینگ گروهی، پرکردن پرسشنامه ها و بحث های گروهی قبل از کلاس برای آمادگی افراد و نیاز سنجی دقیق تر وجود دارد.
– امکان برگزاری دوره به صورت حضوری و غیرحضوری
– کلاس به صورت کارگاهی با تمرین ها، بازی های گروهی، قیلم های مرتبط و تحلیل آن و…متناسب با بستر فضای حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد .
– در پایان هر جلسه تمرین هایی برای طراحی یک برنامه توسعه فردی ارائه خواهد شد.
– جهت فالوآپ دوره، امکان برگزاری یک جلسه 3 ساعته برای مرور و بررسی میزان یادگیری و اثربخشی شرکت کنندگان وجود دارد
در صورتی که مطمئن نیستید کدام بسته مناسب شماست، نگران نباشید! من در کنارش شما هستم تا بهترین خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
سرویس های و خدمات قابل ارائه
Services
تجربه مشتریان قبلی
Customers Experience
رضایت شرکت کنندگان
اتاق ایران سوئیس تلاش می کند تا به بروز نگه داشتن شرکت های عضو، گامی موثر در تقویت مفاهیم نوین منابع انسانی داشته باشد.