
شش کلاه فکری
Six Thinking Hats

شش کلاه تفکر توسط ادوارد دبونو به عنوان یک روش تفکر خلاقانه برای تصمیم گیری و ایده پردازی طراحی شد. او معتقد است افراد وقتی در یک شیوه فکری تثبیت شده قرار دارند، مغز تمایلی ندارد از زوایای دیگر موضوع را بررسی کند. ار آنجایی که خلاقیت مستلزم شکستن چارچوب فکری غالب فرد است، این تکنیک کمک می کند تا افراد با شیوه های مختلف فکری آشنا شده و موضوع را از زوایای مختلف بررسی نمایند.
دراین تکنیک، شش مدل فکری در قالب کلاه تعریف می شود. یعنی وقتی افراد یک کلاه را برسر می گذارند، این روش علاوه بر اینکه افراد را وادار می کند تا از زوایای مختلف موضوع را بررسی کنند، نشان می دهد که هر کس در کدام شیوه فکری قویتر است.
امروزه در شرکت های مثل گوگل، مایکرو سافت، موتورلا و ناسا از این شیوه استفاده می شود.
مخاطبین:
- مدیران جلسات
- افراد تیم برای رسیدن به یک توافق
- مدیران تیم
- کارکنان برای شناخت بهتر مدل فکری خود و دیگران

سرفصل ها

انواع مدل تصمیم گیری

انواع جمع آوری اطلاعات

انواع تفکر جانبی و عمودی

چرا شش کلاه فکری

کلاه سفید: بررسی اطلاعات و مستندات

کلاه زرد: بررسی فرصت ها و نکات مثبت

کلاه سیاه: بررسی تهدیدات و نقاط ضعف

کلاه قرمز: احساسات و شهود

کلاه سبز: خلاقیت و ایده پردازی

کلاه آبی: نظارت بر عملکرد سایر کلاه ها

آشنایی با نقاط ضعف و قوت هر مدل فکر

نحوه استفاده از شش کلاه فکری در تصمیم گیری
"*" indicates required fields
تماس با ما
در جهت گرفتن مشاوره های لازم لطفا فرم مقابل را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.
شیوه برگزاری
– طول دوره: 6 ساعت
– امکان برگزاری یک جلسه دو ساعته کوچینگ گروهی، پرکردن پرسشنامه ها و بحث های گروهی قبل از کلاس برای آمادگی افراد و نیاز سنجی دقیق تر وجود دارد.
– امکان برگزاری دوره به صورت حضوری و غیرحضوری
– کلاس به صورت کارگاهی با تمرین ها، بازی های گروهی، قیلم های مرتبط و تحلیل آن و…متناسب با بستر فضای حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد .
– در پایان هر جلسه تمرین هایی برای طراحی یک برنامه توسعه فردی ارائه خواهد شد.
– جهت فالوآپ دوره، امکان برگزاری یک جلسه 3 ساعته برای مرور و بررسی میزان یادگیری و اثربخشی شرکت کنندگان وجود دارد
در صورتی که مطمئن نیستید کدام بسته مناسب شماست، نگران نباشید! من در کنارش شما هستم تا بهترین خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
سرویس های و خدمات قابل ارائه
Services
تجربه مشتریان قبلی
Customers Experience
دوره مدیریت بازخورد
از وقتی دوره اصول بازخورد دهی توسط خانم حنطوش زاده در مجموعه ما برگزار شد، تحول بسیار جدی در بحث ارزیابی عملکرد و بازخورد دهی صحیح و سیستماتیک ایجاد شد. با وجود آنکه اساسا فرهنگ بازخورد دهی در سازمانها و ارتباطات اجتماعی ما کم رنگ هست، دوره ای که سرکار خانم حنطوش زاده برگزار کردند باعث شد دید بهتری نسبت به ضرورت و اهمیت و همچنین نحوه برگزاری یک جلسه بازخورد در سازمان ما به وجود بیاید و بتوانیم هرچه بهتر ارزشهای کلیدی سازمان مان را، از جمله شفافیت و فرهنگ گفتگو را تقویت کنیم. به اعتقاد من تثبیت فرهنگ بازخورد دهی صحیح، نه تنها در ارتباطات درون سازمانی، بلکه به ارتباطات اجتماعی و خانوادگی افراد نیز کمک میکند.
استرس باید مدیریت شود. استرس هوب و استر بد داریم. برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم رو شهای مختلفی هست مثل ورزش کردن،مدیتیشن،برنامه ریزی روی مواردی که در کنترل من است،دنیای مطلبوبم را با تواناییهام انطباق دهم، و به نظر من شاد بودن و حس خوب داشتن کمک بزرگی در کنترل استرس می کند.
تغییر و تحول رو به رشد
ابتدا از شما تشکر میکنم، ما به فکر یک تحول و تغییر بودیم، فکر میکنم این تغییر را باید از خودمان شروع کنیم. نقطهی آغاز هر تغییر در کسبوکار درونجوش و از داخل خود سازمان شروع میشود. ابتدای این تغییر را از برند خود شروع کردیم; خیلی خوشحالم که از ابتدا دوستانی مثل شما همراه ما بودند....
رضایت شرکت کنندگان
اتاق ایران سوئیس تلاش می کند تا به بروز نگه داشتن شرکت های عضو، گامی موثر در تقویت مفاهیم نوین منابع انسانی داشته باشد.