روانه سازی
onboarding
این دوره مختص شماست اگر، با چالشهای زیر روبرو هستید:
- شناسایی ارزش های سازمان برای کارکنان
- چالش های قبل از استخدام برای ایجاد یک حس مثبت در کارجو
- حمایت از کارمند جدید تا رسیدن به نقطه مطلوب
- تعیین شاخص های ارزیابی
معرفی دوره روانه سازی
روانه سازی یا onboarding یکی از خدمات نوین در حوزه منابع انسانی است . این خدمات مجموعهای از فرآیندها و فعالیتهایی است که هدف اصلی آن ارائه حمایت و آمادهسازی کارکنان جدید برای شروع به کار در یک سازمان است و که بر نحوه ورود نیروی جدید به سازمان و تطبیق او با سازمان در راستای ایجاد یک تجربه خوب تمرکز دارد.این فرآیند اغلب با زمان ورود کارکنان جدید به سازمان شروع میشود و تا مدتی (ممکن است چند هفته یا حتی ماهها) ادامه پیدا کند.
تحقیقات Careerbuilder and Silkroad Technology نشان می دهد از هر 10 نفر 9 نفر از روند ورود خود به سازمان راضی نبوده و 37% اعلام کرده اند مدیران نقشی در ایجاد یک تجربه ورود خوشایند ایفا نکرده اند. روانه سازی درست، احتمال ماندگاری افراد را تا سه سال افزایش می دهد. پس بد نیست به روند ورود افراد به سازمانتان نگاهی بیندازید.
مخاطبین دوره روانه سازی
مدیران و رهبران
- مدیریت بهتر تیم: اطلاعات و آموزشهای Onboarding به مدیران کمک میکند تا بهتر مدیریت کنند و به توسعه تیمهای خود کمک کنند.
- کاهش نرخ ترک: با فرآیند Onboarding قوی، مدیران میتوانند به کاهش نرخ ترک کارکنان و حفظ استعدادها کمک کنند.
توسعهدهندگان سازمانی و HRM
- تسهیل یادگیری مداوم: توسعهدهندگان سازمانی و مدیران منابع انسانی با ارائه برنامههای Onboarding مؤثر، به تسهیل یادگیری مداوم در سازمان کمک میکنند.
- ترویج فرهنگ سازمانی: اطلاعات Onboarding به ترویج فرهنگ سازمانی کمک می کند.
تیمها و همکاران
- تسهیل تعاملات اجتماعی: Onboarding به ایجاد فرصتهای برقراری ارتباطات اجتماعی درون تیم و با همکاران کمک میکند.
- ارتقاء همکاری: با ارتقاء اطلاعات در مورد نقش وظیفه و همکاریهای گروهی، تیمها میتوانند بهبود همکاری داشته باشند.
استفاده از این خدمات چه مزایایی برای شما خواهد داشت؟
کاهش نرخ خروج
افزایش تعلق
افزایش بهره وری در بدو ورود
درک ارزش ها و اهداف سازمان
افزایش خوش نامی سازمان
آموزش سازمانی به سبک اوریگامی
اوریگامی، یک هنر قدیمی برای بالا بردن قدرت ذهن و خلاقیتهای فردی است که زادگاه آن کشور ژاپن میباشد. اوریگامی در اصل هنر تا کردن کاغذ (بدون استفاده از وسایل جانبی مثل چسب و قیچی) به صورت مختلف از جمله اشکال هندسی و حیوانات است که با مهارت خاصی انجام میشود.انجام حرکات ظریف دست و قدرت تمرکز ذهن، دو فاکتور اصلی برای تولید انواع اوریگامی است
با توجه به اینکه مهارتهای نرم یا مهارتهای رفتاری بسیار انتزاعی بوده و مانند مهارتهای سخت یا همان مهارتهای تخصصی ، اصول و تکنیک خاصی ندارند که شما براساس آن اصول این مهارتها را تمرین کنید و یاد بگیرید. ما برای آموزش بهتر این مهارتها از اوریگامی در آ»وزش بهره می بریم.
استفاده از اوریگامی در آموزش مهارتهای نرم چه مزیتی دارد:
- تقویت همکاری و ارتباطات بین افراد:
اوریگامی یک فعالیت گروهی است که نیازمند همکاری و تعامل بین افراد است. این فعالیتها میتوانند روحیه تیمی را افزایش داده و ارتباطات بین افراد را بهبود بخشند. - تقویت توجه به جزئیات و دقت:
انجام کارهای دقیق و نیازمند توجه به جزئیات، مهارتهای ارتباطی را بهبود میدهد. اوریگامی باعث میشود افراد به دقت به جزئیات کارها توجه کنند. - تقویت تحمل نااطمینانی و انعطافپذیری:
آموزش اوریگامی میتواند فرآیند یادگیری افراد را در مواجهه با شرایط نااطمینانی تقویت کند. این فعالیت نشان میدهد که گاهی اوقات لازم است با تغییرات و موقعیتهای ناخواسته مواجه شویم و بتوانیم با انعطافپذیری به آنها پاسخ دهیم. - تعامل با فرآیندهای یادگیری تجربی:
اوریگامی فرآیند یادگیری تجربی را ترویج میدهد. شرکت فعال در این فعالیتها افراد را در فرآیند یادگیری شرکتی که بر پایه تجربیات و عملکرد میباشد، مشغول میکند. - تسهیل درک مفاهیم انتزاعی:
اوریگامی میتواند به عنوان یک وسیله برای تجسم مفاهیم انتزاعی و سخت یادگیری مهارتهای نرم مانند تعاملات اجتماعی، مهارتهای حل مسئله و همکاری افراد عمل کند. - ارتقاء رفتارهای همکاری و تیمی:
انجام اوریگامی باعث ارتقاء رفتارهای مثبت همکاری، احترام متقابل و تیمی شدن افراد میشود.
استفاده از اوریگامی به عنوان یک ابزار آموزشی میتواند بهبود مهارتهای نرم افراد را ترویج داده و محیطی تعاملی و جذاب برای یادگیری ارائه دهد.
فرم درخواست برگزاری دوره
فرم درخواست مشاوره سازمانی
فیلد های "*" اجباری هستند
تماس با ما
جهت گرفتن مشاوره های لازم لطفا فرم مقابل را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.
نحوه اجرا
برحسب توافق پس از بررسی سازمان فرایند، منطبق با ارزش ها و فرهنگ سازمان طراحی شده و یا با کمک نماینده سازمان از واحد منابع انسانی یا توسط مشاور اجرا خواهد شد. و پس از یک دوره آزمایشی بازخوردگرفته شده و معیارهای سنجش فرایند روانه سازی و میزان اثربخشی آن مشخص خواهد شد.
در صورتی که مطمئن نیستید کدام بسته مناسب شماست، نگران نباشید! من در کنارش شما هستم تا بهترین خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
سرویس های و خدمات قابل ارائه
Services
تجربه مشتریان قبلی
Customers Experience
برای مجموعه عالی و کاربردی بود
خیلی عالی بود به نظر من، تا این جلسه خیلی چیزها یاد گرفتیم. همچنین برای کل مجموعه خوب بود. این جلسه برای مسئولین هم بود و خلاصه و چکیده این دوره را به بخش انتقال میدهند. که باعث بهبودی حتی در بخشها..
مدلهای رفتاری دیسک
این دوره دیسک به آدم کمک می کنه که خودش رو بهتر بشناسه. اگر انسان بتونه خودش رو بهتر بشناسه مطمئنا بهتر می تونه در مسیر موفقیت چه از لحاظ شخصیتی و چه از نظر کاری گام برداره.
رضایت شرکت کنندگان
شرکت کنندگان از پویایی کلاس و انتقال مفاهیم به شیوه بازی و فعالیت گروهی بسیار راضی بودند.