کارآفرین یا ارزش آفرینی – مریم حنطوش زاده
حتما در مورد کارآفرینی همه دوستان اطلاعاتی دارن. کارآفرین کسی است که از سرمایههای مالی، اجتماعی، خانوادگی استفاده میکنه،
و ریسک میکنه برای ایجاد ارزشی در جامعه.
در حقیقت به این افراد در جامعه کار آفرین و ارزشآفرین میگویند، یعنی کسی ارزش خلق میکند.
دانلود رایگان ویدئو کارآفرینی و ارزش آفرینی
خصوصیات کارآفرینان
برای اینکه بدانیم چه افرادی میتوانند کارآفرینان خوبی باشند، به چند فاکتور باید توجه کرد:
وقتی فردی قصد ورود به بازار کار را دارد، معمولا اولین چیزی که داره سرمایهی مالی اونه،
پس باید بتونه مدیریت مالی خوبی داشته باشه. و بتواند از اموالی که در اختیار دارد به خوبی استفاده کند.
فرد کارآفرین همراه با یک ایده است، بنابراین باید خلاقیت خوبی هم داشته باشد.
باید بتونه از ایدههایی که داره، یا ایدههایی که توی بازار وجود داره و احساس میکنه بازار به اونها نیاز داره به خوبی استفاده کنه.
همچنین کارآفرین به تنهایی کار نمیکند، به افراد دیگری نیاز دارد تا یک تیم تشکیل شود، تا کارشون رو به پیش ببرن.
بنابراین فرد ارزش آفرین باید مهارتهای ارتباطی خوبی داشته باشد.
بیشتر علت شکست یا موفقیت کارآفرینها
بیشتر مردم فکر میکنند کارآفرینها به خاطر مسائل مالی دچار مشکل میشن. اما باید بدونیم که بیشتر موضوعاتی که مدیران و سازمانها رو با مشکل و شکست روبرو میکنند، مسائل ارتباطی هستند.
و مهارتهای ارتباطی ۸۵٪ در موفقیت افراد تاثیر دارد.
کار گروهی با هدف مشترک
-یعنی اهل کار گروهی هستند؟
کار گروهی یکی از فاکتورهای مهارتهای ارتباطیه که ما توی کسب و کار خود نیاز داریم.
در کار گروهی ما با هم یک هدف مشترک تعیریف میکنیم و باید بتوانیم در راستای آن هدف گام برداریم.
جذب سرمایه گزار توسط کارآفرین
برای ارتباط با یک سرمایه گزار چه کاری باید انجام دهیم؟
سوال یکی از بینندگان
سوالی خیلی خوبیه، چون معمولا اولین اقدام جذب سرمایه گزار است.
اما یک گام عقبتر تو حوزه منابع انسانی دنبال این هستیم که پتانسیل آدمها رو بشانسیم تا در جای مناسب استفاده بکنیم،
و به عنوان مشاور در خیلی از سازمانها با این مسئله روبرو هستیم، که فرد ایدهی خیلی قشنگی داره، سرمایه هم داره،
اما بخاطر عدم توانایی در مدیریت نیروی انسانی یا مدیریت مهارتهای فردی خودش ، شکست میخوره.
در ابتدا به این دوست عزیز پیشنهاد میکنم، حتما نگاهی به توانمندیها نقاط ضعف و نقاط قوت خود داشته باشد.
بعد بره سراغ سرمایه گزار.
وقتی میخواهید شریک سرمایهگزار بیاورید، چرا به مشکل بر میخورید؟