این دوره با همکاری گروه رادمان برای سرپرستان شرکت ادورا طب اجرا شد.
از آنجایی که دوره اصول سرپرستی برای آماده سازی سرپرستان حوزه های مختلف شرکت ادورا طب با خودشناسی مدلهای رفتاری دیسک آغاز شده بود، به شناخت موانع ایجاد یک ارتباط موثر و تکنیک های ایجاد پیام شفاف و مهارت بازخورد گرفتن و بازخورد دادن پرداختیم.
برخلاف باور عموم، منظور از ارتباط موثر چیزی فراتر از تبادل اطلاعات است. ارتباط موثر به معنای فهم احساسات و هدفی است که در پشت هر اطلاعاتی که میدهیم و یا میگیریم، میباشد. به عبارت دیگر برای آن که به طور دقیق بدانید مهارت ارتباط موثر چیست، لازم است بدانید مهارت گوش دادن موثر چیست.
همیشه در آخر کلاس می پرسم: چه چیزی با خود می برید؟ دراینجا به تجربه چند نفر از شرکت کنندگان اشاره می کنم:
برای من یک تغییر نگرش رخ داد. اینکه گفتید: ما همیشه اصرار داریم دیگران ما را درک کنند، اما دیگران تحت کنترل ما نیستند! لذا این ما هستیم که برای تسهیل امور خود باید با گوش داد فعالانه، سوال پرسیدن و بازخورد دادن یه درک صحیحی از طرف مقابل بپرسیم.” فکر می کنم نگاه به ارتباطات عوض شده است.
یکی از شرکت کنندگان (سرپرست واحد حراست) گفت که تصمیم دارد برای حل یک موضوع بین خودش و یکی از کارمندان از تکنیک های کارگاه در بازخورد دادن و بازخورد گرفتن استفاده کند.
یکی دیگر از سرپرستان در طی تمرینات عملی؛ مشکلی که با مدیر خود را داشت بیان کرد و با تمرین و واکاوی گفت که متوجه شده این مشکل ناشی از یک سو تفاهم در اثر خطای گوش دادن فعال در خودش بوده و در واقع تفسیر خودش را به مدیرش نسبت داده است.
با توجه به شیوه اجرای آموزشهای ما به صورت بازی و تمرینهای فردی و جمعی؛ پخش فیلم و همچنین با اشتیاق بسیار زیاد شرکت کنندگان برای فعالیت گروهی ، آموزش در فضایی بسیار شاد و دوستانه اتفاقا افتاد.
سرفصل های دوره:
دورهها وکارگاهها
سرویس ها و خدمات قابل ارائه
Services